onsdag 21 november 2007

Aftonbladet, fy attan...

Ja, blir man trött eller vad..?
Överst på aftonbladet.se är det såklart om Svenska fotbollslaget, att de är klara inför EM nästa sommar.. Jamen grattis, hade dom inte vunnit hade det varit pinsamt för alla svenskars räkning och det hade varit skandal... Nu var det näst intill skandal eftersom det som vanligt blir avgörande i sista matchen och dom vinner endast med 2-1 mot LETTLAND!! ja, herregud...
En liten bit ner står det typ "Dags att planera semestern! Alla Sveriges matcher i sommar"... Apeciis (nä, det ska inte vara nått r i det ordet), för det kommer ju säkert gå lika bra i den turneringen som i VM... pinsamt, det är ett bra ord..
GLÖM -94!! DET VAR REN TUR OCH KOMMER ALDRIG HÄNDA IGEN! IAF INTE NÄSTA SOMMAR!!!

Lite längre ner, fortfarande Aftonbladet.se står det om HBT-frågor. Det har blivit den nya innegrejen verkar det som. Ja, för sexuallitet är ju jävligt bra att ha som mode! Tänk vad fina alla skulle vara i en HBT-flagga, precis som alla fjortisar va superfina i rock-kläder detta året, eller pop-kläder för 2 år sen.. Eller skinnkläderspunkarna var i slutet på -70 början av 80-talet..Vi tar alla minoritetskulturer och gör dom till mainstream!! Då blir de ofarliga.. Och när de längre inte är på modet, kommer de som verkligen var äkta inte längre ses som annorlunda, bara jäkligt ute och omoderna... så himla smart.. Snacka om att göra dom farliga ofarliga!!
Och frågor på sidan som "Hjälp, är jag bisexuell nu?" och "Om jag sväljer, kan jag bli med barn då?" eller "Jag är kär i min bästis, betyder det att jag är bög?" känns som väldigt bra att fråga "experterna" på AFTONBLADET!! Och vad är det här för samhälle egentligen??!! Vad har hänt (eller snarare inte hänt) med sexualundervisningen i 8:an?? Jag menar, när en tjej, en svensk jäkla tjej i 18 års åldern (!!!!!!! nämner svensk eftersom vi alltid tycker vi är så förbannat väl undervisade i det här landet...) tror att hon kan bli med barn om hon sväljer..... ujujujuj.. klart hon kan! man är väl inte dum... Och när dagens 8:or sitter och kollar på nån animefilm från 80-talet där de visar hur mannen får erektion och sedan hur det blir barn genom mannens orgasm, men man aldrig visar hur kvinnor ska göra för att få deras egna orgasm, eller att man aldrig visar nått annat än heteronormativitet, eller när man t o m säger att det ska vara man och kvinna och att de som känner något annat i tonåren inte ska vara oroliga eftersom det går över!!! och man inte tänker på den "stackaren" som faktiskt sitter där och har känt sig annorlunda hela sitt liv och känner ett "Pjuh, det går över" och sen blir 20 och på sin 20-års dag undrar varför det inte gått över.... ja, då är man fan illa ute!! och det är vi!!

Tillbaka till Aftonbladet.se som borde vara en av de tidningar som tog upp detta istället för allt annat skit!

Ja, jag vet inte om jag ska fortsätta att läsa på Aftonbladet.se eller inte.. Ena dan får man sig ett gott skratt... Men mestadels känner jag bara för att antingen gråta eller be nån kambodjansk kvinna adoptera mej, nån på landsbygden som aldrig hört talas om internet, attentat i gbg, Hells Angels, Venezuela-politiker eller fejkade killar/tjejer på Myspace som får små söta sköra tjejer/killar i puberteten att ta livet av sig!!!!!

Men, istället för att bli galen skriver jag av mej lite på min blogg, äter mer chokladpudding och lägger mej i min mjuka sköna 120 säng som ja önskade vore 140 istället.. tänk, 20 cm extra lyx.. Det är nästan så man borde skämmas! Men det gör man inte... Inte tillräckligt ofta i alla fall...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Emsepems vad skall man säga när du nu vill flytta till Kambodja. Det är väl förhoppningsvis ganska bra att komma hem till Halmstad och få en varm pappakram, Men du jag håller med dig om att det är för mycke skit i AB och andra tidningar. Samtidigt blir jag bara varm och får ett gott smil när jag läser dina två sista stycken.
Dubbelpuss från pappa.