lördag 17 november 2007

Lista

Alla gör listor & då får ju inte jag vara sämre!

1. Hur gammal är du om fem år?
26, som min bror

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Har precis vaknat..

3. Hur lång är du?
165

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Såg lite Dum&Dummare igår, men annars var det The nightmare before christmas, bästa filmen!

5. Vem ringde du senast?
Anders..han sov

6. Vem ringde dig senast?
Korridors Oliver

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Ye man!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta :)

10. När såg du senast din mamma?
Hmm, när hon var här.. minns inte exakt datum, typ oktober/september...hmm

11. Vilken ögonfärg har du?
Blå

12. När vaknade du i dag?
12.14

13. Vilken är din favoritjulsång?
Nu är det jul igen - Just D... eller nått.. vet inte faktiskt

14. Vilken är din favoritplats?
Sthlm, Medis, pub, sommaren, kall öl el.
sommar, laxvik, glass el.
Umeå, syster, tändaljus, te, god film el.
ensam, sängen, god bok, godis

15. Vilken plats föredrar du minst?
Svårt.. Gillar inte sjukhus.. eller tandläkaren.. eller en superduper trång buss.. o sånt.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
I sthlm på den grymmaste gymnsieskolan med en massa ungdomar som växer och med en skön människa i en fantastisk lägenhet på söder att komma hem till där även mina två katter väntar på kel och mat och där en middag och röttvin står på bordet..

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Allt. Min hjärna älskade att hitta på saker som jag inte ville fundera på... Speciellt att folk ja älskade skulle dö på nått hemskt sätt, eller att om jag stack ut foten utanför sängskanten skulle nått obehagligt äta upp den o sånt.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När jag hällde is innanför Wesleys tröja i nacken igår på jobbet. Vi hade alldeles för lite att göra!

19. Hur stor är din säng?
120.. ville ha 140, men alla tyckte det var onödigt.. ångrar jag nu

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar, and I lööööv it!

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan på sommaren, med på vintern.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två vanliga och fyra fina

23. Hur många landskap har du bott i?
Hmm..fyra tror jag det blir.

24. Vilka städer har du bott i?
Halmstad, Göteborg, Stockholm och Umeå

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
barfota så länge jag inte blir kall.. Jag är som barnen i blåsippesången..

26. Är du social?
Jaow. Men vill jag inte så vill jag inte.

27. Vilken är din favoritglass?
Mjukglass med chokladsås & tuttifrutti-strössel.. MUMS

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Creme brule..

29. Tycker du om kinamat?
Ja, det är som ok, men inge jag älskar.

30. Tycker du om kaffe?
Mja, me mjölk och socker.

31. Vad dricker du till frukost?
C-vitaminpys.

32. Sover du på någon särskild sida?
somnar oftast i alla fall på höger, sen har jag faktiskt iiiingen aning

33. Kan du spela poker?
Mmmmmnä, lite kanske

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ibland, oftast. Så länge jag inte är sur.

35. Är du en beroendemänniska?
Japp

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nop.

37. Vill du ha barn?
Nej, inte som världen ser ut nu.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska helt ok.. yttepyttelitemini franska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nä, jag tror inte det

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Ehh, havet såklart!!!

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Goda matsaker, fikor, onödiga prylgrejer

42. Äger du dyrbara smycken?
Jo, har nog några stycken.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Desperate Housewives och Scrubs...

44. Kan du rulla med tungan?
Jappsi

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Den roligaste?! omöjligt att svara på juh.

46. Sover du med gosedjur?
Inte i sängen, men Guldnos sitter bredvid

47. Vad har du för ringsignal?
Black Sabbath - Paranoid

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, tack vare en ybersparande mor.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
lavalampa, fotölj, matta

50. Flirtar du mycket?
För lite tror jag.. men har börjat bli bättre

51. Kan du byta olja på bilen?
Har aldrig provat, men tror att om jag verkligen skulle vilja så jävlar...

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Svårt utan körkort.. då hade det nog blivit andra böter

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Har inte läst en hel bok på hur länge som helst... Den senaste jag läste i var Populärmusik från Vittula

54. Läser du dagstidningen?
På nätet ibland. Och om ja hittar nån i skolan

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nop

56. Dansar du i bilen?
Japp

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
min signatur

59. När var du i kyrkan senast?
ehhhh....hmmmmm.....eeehhhh

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Jane, men hon var ingen lärare... Så, Annelie antar jag.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En vecka eller så.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Shakawan som flög ända hit bara för att träffa mej. Tyckte jag var fint

Inga kommentarer: