fredag 16 november 2007

Så kan det vara lilla gumman

Vakna, fint väder, ut på promenad me Malin som jag inte språkat med på länge, hem snabbt som attan o hämta grejer, till skolan, dålig föreläsning som hade kunnat vara grym konstaterade vi efteråt på vår mysiga minifika som ja uppskattade grymt mycket, promenad hem me Malin o Karl, sitter här nu, snart till Anders på hej-då-ha-det-grymt-vart-du-än-ska-flytta, sen till jobbet, jobba hela natten, promenad hem vilken kommer göra att ja kommer förfrysa nästippen, och i säng.


ordet "grymt" är ett av mina nya favvisar.

Jag är trött på folk. Inte allmänt bara vissa. Har ingen anledning, bara är. Irriterad liksom. Vet inte varför. Tror ja måste bort snart från den här staden bara. Och det är ju bara en månad kvar drygt. Helt galet. Och jag är som trött på att umgås med människor jag egentligen inte vill umgås med bara för att de vill umgås med mej bara för att jag ger dom någonting som dom just då behöver men inte ger mej nått tillbaka på och jag bara sitter där och lyssnar på en massa skit som jag inte helt ärligt bryr mej ett dugg om och jag är nån jävla slagpåse!! ååhhh va skönt det var att skriva det!

Idag är det (grymt) kallt!! var skönt me promenad i solen men direkt när den gick ner (vilket den gör aaaalldeles för tidigt nu!!) höll jag ju på att frysa ihjäl. Ikväll/natt blir det termobraller t jobbet. Dom får skratta hur mycket de vill, jag är söderlänning och jag fryser lätt och jag gillar inte när man kommer in och det känns som att ens lår har ramlat av någonstans där ute. Så d så.
Ja, söderlänning, där ligger en del av min identitet... men vad händer när ja kommer till söder? Nä, fan, palla. Jag försöker vara kulturell o bra, men kom på att det inte är därför jag har den här sidan.. för att liksom låta bra eller smart. Är ju det ändå utan att behöva försöka fiska efter kommentarer som bevisar det också.
Idag sa Foffis "Götte" i klassrummet. Det tyckte jag var gött.

Inga kommentarer: