torsdag 5 februari 2009

Knasig luft i hemmet?

På grund av den levnadssituation som jag befinner mej i med mina två umää-vänner så har vi löst sovproblemet så att jag sover i klädkammaren.
precis ovanför min säng finns en ventil. Och ingen liten sak. Nä ni vet en sån där stor aluminiuminkädd sak som liksom låter som det kan göra om man har en fläkt i ett badrum. Inte den bästa förutsättningen för bra sömn. Dessutom undrar jag om den är inlädd i asbest eller vad fan d nu het. Det är nämligen som så att jag i vanliga fall så där 3 gånger i månaden precis kan redogöra för vad jag drömt under natten. Men nu, flera nätter i rad kommer jag ihåg exakt (!) vad jag drömt.
Jag vet att en del jag känner tycker det är aslamt att få höra vad folk har drömt, men skit samma.
Inatt blev jag t ex skjuten två gånger i armen när jag o några vänner försökte rymma från en psykopatisk kvinna som vi trodde var schysst. När jag ramlade ner i en hög hörde jag en polare skrika ett dramatiskt "neeeeej" i bakgrunden. Men som sagt, det blev ju bara två hål i armen. Dessa opererade vi sedan ut utan verktyg. Det var nämligen två symetriska hål där en massa skrot satt kvar. Det räckte att vi hällde vatten i dom så det torkade blodet löstes upp, och sen var det bara att trycka ner fingrarna djupt ner i armen och pilla upp allt skrot. Dock gick psyk-kvinnan fri eftersom alla trodde hon var normal och ingen trodde på oss...

Ja, det var bara en liiiten del av drömmen. Härom natten vaknade jag mörkrädd som fan och kunde redogöra för en fantastisk mardröm som jag tänkte att skulle jag skriva ner den och bara putsa på några detaljer skulle det bli en fascinerande skräckis på biograferna.

Jag undrar vad det är med rummet som gör att jag drömmer så mycket. Och underliga saker dessutom. Jag har vaknat av att jag sitter upp och letar efter nått i täcket, tänt i taket så jag hittat mobilen, släckt igen och sen lyst mej fram med mobilen. Har ingen aning om varför taklampan inte var lika bra.

Sorry, jag ska inte trötta ut folk med mina drömmar och skit, men jag är verkligen förundrad över detta fenomen! Och det börjar både bli jobbigt och spännande att somna på natten. Har ingen som helst aning om vilka äventyr jag ska hålla på att dö i under natten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sveriges svar på Stephen King är i faggorna. Jag vill ha ett signerat ex.
Pa
PS Du är bäst. DS

*Emma* sa...

Som Linn skulle sagt (om sig själv dock) "Bästa barneeet" ^^