torsdag 26 februari 2009

"Åh hjälp det brinner va!"

Vaknar på morron av härlig morgonradio från mobilen. Ligger o småmyser i sängen till P3s morgonprogram i ungefär en halvtimme, då sätter nyheterna igång.
"Fyra bränder uppstod i natt i Södertälje i 4 olika matbutiker. Det betraktas som grov mordbrand men inga ännu misstänka. Willys på Wedaområdet är totalförstört..."
Där hör jag inte så mycket mer. Börjar istället fundera över vars Weda ligger i Södertälje (har ju bara bott här i 5½ vecka..) och kommer fram till att ja, det är ju det Willys som ligger bara 15 minuters promenad härifrån, mitt Willys som jag skulle gått till igår och storhandlat men inte orkade och tänkte därför "jag gör det imon istället". Jag gör det imon istället.... HA jo pyttsan.
Jag hade verkligen planerat att: Jag går upp, klär på mej direkt, tar en morgonpromenad till Willys, handlar gófrukost och lite annat som jag behöver och sen traskar hem igen.
Nu sitter jag här i pyjamas, snopen, utan frukost och bara dyra småbutiker i närheten. No more Willys in da nejbörhood.
Jag ska bära svart idag.

Inga kommentarer: