fredag 27 februari 2009

Jaha och vad nu?

Läste precis om vår kära bank Swedbank som har aktier i svartlistade företag som producerar klusterbomber och kärnvapen. Man blir ju lycklig det blir man ju.
PK- och hippiedelen av min hjärna skriker "BYYYT BAAANK" medan studentdelen småviskar "njaaa, dom har ju så bra studenterbjudande..."
Fan me.
Det e la fan me att det ska vara så förbannat svårt att leva bra och rätt. Ska man ta den här striden med eller blir det bara en fis i rymden? tyvärr är det väl så att de flesta inklusive jag själv just tänker "en fis i rymden". Så kanske dags att bryta det o byta bank. För inte fan vill jag vara en del i den världen där jag mer eller mindre är medlem i ett företag som livnär sig på andras död och smärta. Varför måste dom va så jäkla dumma i huvvet? Awrgh, jag blir så less.
Förbannade jäkla skit värld.


men snart kommer syster hit, då blir det lite ljusare för en stund.

Inga kommentarer: