måndag 23 februari 2009

Death road

Eftersom jag är sjukt skrockfull så gillar jag inte min egna rubrik, men tvingar mej själv att låta den passera.
Jag sitter nu på Ybuss med gratis internet (sweeeeet men lite sjukt, internet på buss!!) och känner att ja, det här kan nog gå dåligt fast ändå inte liksom... Schizo som man ju är (eller bara jag?).
Nu på typ 2 minuter har han kört på de där strecken som är på sidorna av vägen ungefär 15 ggr, det skumpar och det skakar men mannen längst fram trycker än mer på gaspedalen.. Vägarna är fulla av snö och tiden är sen... Härligt och tryggt. Not.

Umeå var bra, FÖR bra. Jag vill inte fara ner igen. Missförstå mej rätt, praktik e bra skit o så, men jag e less på att bo i en tom lägenhet, jag är less på Södertälje och jag är less på att inte ha min syster i min närhet. Jag saknar redan min egna säng och skrubb, den skönaste kudde jag glömde sist och nu inte känns lönt att ta med, vår härliga lägenhet och den trygghet som man inte tänker på att man går runt i i Umeå, men som man saknar i Södertälje där otryggheten är galet påtaglig...

Ok, nu stannade bussen på en väldigt trafikerad väg vid kanten och busschauffören har gått ut men inte sagt nått... Inte särskilt avslappnande.Och nu kör han vidare... Hmm..... Hade jag haft bagage hade jag nu varit orolig att luckan öppnats eller nått, men som tur är har jag min lilla rygga under sätet och datorn i knät, dvs bagagefri och lätt som en fågel..

Shit skulle kunna sitta här och skriva resten av natten känner jag bara för att det är en bra sysselsättning om man vill slippa känna sig loooonelyyy I´m so looonelyyy. Men detta ska dock inte göras. Man vet aldrig vad som sen publiceras då som kanske aldrig ska publiceras.
Så det tar bara slut här... För nu... Ska kolla på "Resan till Melonia". Lövely

Inga kommentarer: