tisdag 19 augusti 2008

bittert packande

Jag dricker öl, packar, rör runt i röra, blir dammallergiker och skär upp väskor. Ja, det är sant. Min stora väska var för liten, och då har den en så fiffig uppfinning som en extra dragkedja som man kan dra upp, så blir väskan drygt 2 cm djupare. Det vara bara det att den jäkla dragkedjan var sönder. Så hämtade kniv o skar upp skiten. Annars hade det aldrig gått att stänga den. Men först nu kom jag på att den dragkedjan självklart sitter mer eller mindre i samma tyg som den dragkedjan som håller ihop hela skiten.. Detta betyder att när ja står mitt på centralen, säkert i rulltrappan upp från tuben med min vanliga tur, kommer det bara säga *POFF*, och sen kommer alla mina kläder EXPLODERA ut från väskan pågrund av det tryck som är inuti den. Kanske borde fara ner t kiosken o köpa en fet rulle me silvertejp o köra runt hela väskan..
det jag har än så länge i väskväg är min feeeta stora rosa som är hög som t midjan på mej, min datorväska, min fula blåa lilla-sport-spegeln-från-80-talet-lock-alike-väskan o handväska. Skoj skoj. Kommer se ut som en jävla bag-lady, helt illröd i ansiktet av ansträngning och lukta svett som en gammal gubbe som går på konstig medicin mot sitt dåliga hjärta. Och mitt i allt detta kaos, när stressade förbannade stockholmare försöker tränga sig förbi mej i rulltrappan och svär åt den jäkla bruden som inte tog hissen som luktar kiss, kommer det säga *POFF*. Jag lovar. Och hur i helvete plankar man med en fet jävla väska som inte går att dra under spärrarna?

Inga kommentarer: