tisdag 12 augusti 2008

Dagens ögonblick

Idag när ja promenerade vid Odenplan hörde jag inifrån en affär hur en gubbe puss-smackade åt mej när ja gick förbi. Tittade dit o han fortsatte och vinkade.
Jag borde givit honom fingret.
Kom på det försent eftersom jag blev förvånad.
Det gör mej förbannad... Skulle ju kommit på det då!

Det var även ett liiiitet liiiitet barn som stal min penna idag på jobbet.
Men sen tryckte den sin liiiilla liiiiilla hand mot plexiglaset mot mej och skrattade med ett joller. Så den fick pennan.

En kvinna på tunnelbanan som satt mitt emot mej tjuvlyssnade på mitt samtal jag hade med mor. Och när jag sa "jag kommer snart hem t dej i Halmstad mammsen" log hon ett mys leende i smyg som jag ändå såg.

Varje gång jag ser en gul bil tänker jag på kisen. Det finns många gula bilar i sthlm uppenbarligen.

När jag var på väg hem tänkte jag att "om jag ser en till frisörsalong på denna gatan är det ett tecken på att jag ska gå in och färga håret".
Jag såg en till men gick inte in. En stund senare gick ja förbi fler, men de hade stängt...

På jobbet skrattade jag så att jag fällde en tår. Om det var för att det verkligen var roligt, eller om det var för att jag var så trött vet jag inte.
Men det var första riktigt hjärtliga superskrattet på jobbet på hela sommaren som kom från magen.

1 kommentar:

Anonym sa...

vackert/Linn