tisdag 19 augusti 2008

Bloggbattle

Har genom Ellis blogg blivit ombedd att svara på lite frågor.. Jag svarar på detta, men kommer inte "utmana" de fyra personer som man bör göra.. palla.. Hennes svar och reglerna hittar ni på ellis blogg..
Here it comes..

FRÅGOR
Fem saker jag ska göra idag:

Packa inför utresa från sthlm till halmstad. Städa mitt rum och diska min disk. Förhoppningsvis träffa Nathalie en sista gång för i sommar. Om jag hinner ska jag hänga lite i den sköna sol som är uppe idag o bränna mitt vita fläsk som varit alldeles för mycket inomhus denna sommar. Ha ångest över att sthlms-vistelsen är över och att det "riktiga" livet återigen ska börja.

Vad gjorde jag för tio år sen?
Hmm, jag var 12.. Då hade jag precis börjat 6:an på ny skola. Så jag hängde förmodligen me Millan i Harplinge, snackade om Lars som var den snyggaste killen i klassen, hade ångest över min fula frisyr som var alldeles för lockig o kort, spanade in de snygga och populära tjejernas kläder och önskade jag såg ut som dom, hade säkert någon läxa som jag struntade i och trodde fortfarande att jag var hyffsat bra på att rita (världen brakade först senare in i mitt liv med sanning och verklighet, och då förstod jag bättre)

Vart har jag bott?
Halmstad - Harplinge - Först Lyngåkravägen sedan från ungefär 5 års ålder Källvägen.
Halmstad - Eldsberga - Åkargränd
Göteborg - Först lyckligt i Frölunda sedan olyckligt strax innan Kortedala
Stockholm - Först olyckligt i Mälarhöjden, sen mer lyckligt Kungsholmen, sen Aspudden, sen Kungsholmen igen mycket lyckligt
Halmstad - I en studentlgh vid högskolan
Umeå - Ålidhem, sen Haga, sen Ålidhem igen
Stockholm - Telefonplan
Snart Umeå igen - Ålidhem

Herre ge vad jag hunnit med

Fem saker jag skulle göra om jag var biljonär:
1. Stilla det dåliga samvetet och ge bort sjukt mycket till människor och djur som behöver det mer än jag och med det förhoppningsvis rädda världen lite grann.
2. Ge en massa till min familj så de skulle kunna leva ekonomiskt oberoende resten av sina liv.
3. Köpa lite grejer jag alltid viljat ha, men inte allt så man sen skulle sluta drömma om saker.
4. Hoppa av plugget för tillfället, bjuda me mina polare på en fantastisk resa så de sen för resten av sina liv skulle ha för dåligt samvete för att kunna lämna mej någonsin (moahaha)
5. Ha dyra privata lärare som skulle kunna lära mej allt det jag viljat lära mej men fått för lite uppmärksamhet i grundskolan för att kunna, så som rita, spela gitarr (appropå det, jag hade gett en massa bra band en massa pengar så de skulle kunna göra skivor som kickade ass som Glesbygd´n t ex o ett par små rock band som behöver hjälp), stå på händer o såna saker.

Så! Fäääädii

Inga kommentarer: