måndag 28 juli 2008

Sthlms-helg

I torsdags kom mina föräldrar hit.. Har knappt träffat dom sen i julas så det var riktigt kung!
Vi turistade i den stad som alla tre så väl känner till på lördagen. Riktigt trevligt.. OM det inte hade vatt för utställningen jag ville gå på som finns på Armémuseet. Det skulle vara en HBT-utställning inom armén, vilket jag tyckte lät väääldigt intressant. Därför släpade jag min mindre entusiastiska mor och den mer entusiastiska fadern (gillar militär-historia) dit. Väl där fick vi en guidad tur om krigen Sverige var med i under 1600- och lite in på 1700-talet när vi (s)lira omkring i Pommern, Finland o shiat. Efter den gick jag till receptionen och frågade vars HBT-utställningen var eftersom jag inte kunde hitta den. Denna utställning som museet har fått så sjuuukt mycket cred för och media-bevakning.... Då visade det sig som så att det fanns små svart podier, 2 på våning tre, 3 på våning 2 och 2 på våning ett... Små små små svarta podier som du gick förbi om du inte visste att dom fanns där. Jag gick t o m förbi dom när ja visste på ett ungefär var dom skulle vara! PÅ dessa podier var det små bilder och en text.. Och du kunde även ta ett litet fint A4 och läsa själv när du ändå var på väg därifrån... Det var allt.... Jag tog två A4, sen struntade jag i det och gick med bestämde steg ut genom porten och var myyycket mycket arg. Jävla skit ställe! Jag som inte ens gillar armén. Så gå iiinte dit för att se på denna skit..
Men för övrigt var helgen me föräldrarna på visit mycket trevlig med god mat, gula-bilen-leken me pa och gula-tröjan-scarfsen-linnet-klänning-leken me ma, mycket skratt och t o m en sighseeing tur runt Kungsgholmen med hörlurar som riktiga turister. Väldigt trevligt. Dessutom fick jag en lite aning bättre HBT-utställning på National museet, men inte heller den var särskilt imponernade, och dessutom blev jag förföljd av en väktare..
Jaja... mycket bra helg är summan av kardemumman

Inga kommentarer: