söndag 6 juli 2008

Folk är puckade

På mitt jobb blir man dagligen fascinerad måste jag säga.
Fascinerad över folks jäkla dumhet!! Varje dag är det någon som kommer in och frågar något, påpekar något eller vill berätta något som är så djävulskt korkat att man har svårt att hålla sig för skratt eller bara sitter o gapar med öppen mun när de går.
För ett tag sen var det en kvinna som kom in i receptionen på morronen alldeles förstörd och berättade att de hade ett myrornas krig i sitt rum i en stuga vi hyr ut. Hon berättade hur de hade fått flytta upp alla sina grejer på golvet mitt i natten, att myrorna ändå hade krypit upp på bordet och ner i deras väskor, hur de funnit myror vid fötterna i sängen och överAAALLLT!! Hon sa även att det inte gjorde nått om vårt myrmedel var så starkt att hennes barn inte skulle kunnas vistas i den sidan av rummet där de tog sig in, bara myrorna försvann..
Ok sa vi, tog myrmedlet och gick dit för att hälla ut lite hemskt dödande pulver mot djur som inte förstår att nån annan faktiskt betalar en massa pengar för att få bo i detta rum, och därför är de inte välkomna.
Väl där (familjen hade åkt in till stan) letade vi efter alla dessa miljarder myror. Vi letade, och letade, och letade. Inga myror förutom 3 tillplattade som låg mitt på golvet uppenbarligen panikartat trampade på. Vi lyfte på väskorna, letade på lister, under mattor, bakom möbler. Vi gick ut för att se vart de skulle kunna ha tatt sig in. Ingenstans. Ingenstans såg vi EN ENDA myra som var vid liv.
Lite förvirrade vad en "myrinvasion" var för denna kvinna gick vi tillbaka till receptionen. På kvällen kom kvinnan tillbaka och undrade var vi hade hällt ut medlet. "Ingenstans". "INGENSTANS?!! Men ni SA ju att ni skulle ta bort dom!! vi kan inte bo däääär!!" sa (läs skrek) den hysteriska kvinnan. "Nä men vi var där i säkert 20 min o hittade inga myror förutom tre döda". Tror ni hon blev nöjd med detta svar? Icke. En snubbe som jobbar där gick dit igen, hällde sporadiskt ut lite medel och gick tillbaka, bara för att vi skulle bli av med henne.
Jag har många sådana här exempel. Träd som enligt grannar blivit nerhuggna mitt i natten, när vi kommer dit är det lite löv o ett par kvistar. Hundar som enligt folk skällt i flera timmar, när vi kommer dit o frågar runt har den skällt i 10 min. Människor som inte tror på mej när jag säger vad de ska betala utan tror jag försöker lura dom, och inte GER sig! Folk som försöker backa ut genom porten vi öppnar. Svenska turister som säger att det är dåligt skyltat eftersom det är ett tält på skylten och inte husvagnar, husbilar och stugor på skylten, och därför inte hittat på jääätte länge. Tyskar, Italienare, Fransmän och Holländare som blir förbannad när man inte talar deras språk, och bara fortsätter prata på fastän ja försöker förklara att jag inte förstår.
Ja, folk är idioter. Puckon. Överdriver allt och förstår ingenting.
Men jag gillar mitt sommarjobb. Kollegerna är trevliga, jag har den bästa chefen någonsin och folket, turisterna, är iaf underhållande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Som vanligt helt underbart att läsa om dina upplevelser från den stora världen, visst är folk fantastiska. Gott att du gillar jobbet med att träffa mycket folk även om de är puckade, man kan ju le efteråt.
Puss
Pa.