måndag 14 juli 2008

Idag har jag..

vaknat hos kisen ute i Tyresö
åkt in t stan redan kl 8 på morron
suttit på Södermalmstorg i över 2 timmar
promenerat på söder, lååångt bort
suttit o ätit en brownie cockie vid Sofia kyrka o kollat ut över söder
promenerat till Skanstull o sen Medis
ljög om att jag var med i "Läkare utan gränser" när en sån tjej ville snacka med mej
sett en A-lagare kissa 1½meter ifrån mej
vatt ½ meter ifrån att få fågelskit i huvudet
mött upp Ume-Anders
gått på toa på Burger King
hängt i Rundel-parken me Anders o nästan sovit i solen
åkt till jobbet vid tre
lagat mat
lipat på jobbet konstant över hur trött jag är
checkat in en Laholm-bo på campingen
sett en Halmstad-bo ja inte gillar på campingen
lipat mer över hur trött jag är
skrivit (skriver) blogg

Lång o händelserik dag. Jag vill hem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Några tips från en som har låååång erfarenhet:
Bra mot trötthet:lägga sig i tid på kvällen och soooova!
Bra mot överfall av all slags skit: hålla koll i alla väderstreck och uppåt. Ej befinna sig på samma plats som A-lagare eler fiskmåsar!
övervinna hemlängtan: åka hem till mammisen och äta nybakta bullar med kall mjölk!
För "hem" menade du väl Halmstad????
Mamma

*Emma* sa...

haha, mor min, mycket bra tips!
Tyvärr menar jag inte Halmsta när jag skrev "hem" utan hem t sängen här i sthlm..
A-lagare är ofta inte farliga utan istället trevliga o kanske lite dryga.
Nybakta bullar o mjölk låter helt underbart!! kan man inte få det nu när ni kommer hit? Annars beställer jag det t när ja kommer ner i augusti..
8 dar kvar, sen kommer ni hit! ska bli galet mys