onsdag 30 juli 2008

Hem från krökarkväll

Ja, det är sådana här kvällar, med stavfel och syftesfel och särskrivingar jag egentligen är som bäst när ja bara funderar, sen om ja får ner det eller inte vet ja ej.. det är iaf då jag är som mest ärlig... o farlig.. för mitt eget bästa..
Men lite spännande e d.. för ja vet aldrig riktigt vad jag kommer att skriva o hur ärlig ja kommer vara för både främmande och igenkännande...
Men egentligen, min blogg därmed även mina ord och mina olika känslor, även inräknade berusad och utekväll..... so...wtf...
Ärlighetsprat me alkohol rinnande genom det röda = inte dåligt men heller inte bra.. Ärlig men även inte uppriktig eftersom känslan förstärks gånger 10 åt båda hållen.. dumt. I alla sammanhang.
Promenad hem med en känd o en okänd snubbe t Hornstull från Rålis. Inte särskilt intressant men ganska skönt att få promenera. Sen hann ja me sista tunnelbanan o buss o allt.
Ärlighet varar längst sägs det, men vad betyder det egentligen? Är svaghet inräknat? Är grymhet inäknat? Ellet mänsklighet, ärlighet, osäkerhet, kärlek, hat, makt, jämställdhet o allt annat inräknat i det talesättet? jag tror inte det... Och därav inte ärlighet heller egentligen.. vilket gör allt så komolicerat men ändå inte liksom.
mörker och ensamhet inatt känns inte så farligt likt gårdagsnatten, vilket är bra. Kanske någon slags trygghet..? eller uppgivenhet gentemot sig själv och därmed även sin egna mörkrädsla, och därför även känna det inte spelar så stor roll?
Intressant att ja gillar att hoppa över ett par ord i meningsuppbyggnaden när jag skriver efter ett par bärs...
Nu nana... efter nonsens skrivning...

Inga kommentarer: