torsdag 24 juli 2008

1 dygn kvar

och sen är det fan löning som gäller!!
Shiiiat vad ja längtat efter den 25 i typ 2 veckor. Helvete vad det är en massa grejer som jag måste köpa som ja vatt utan nu hur länge som helst men ändå liksom klarat mej... sjukt ju.
När man är så där rå fattig så man inte har råd med nått, då förstår man hur mycket pengar man lägger på skit varje månad som man skulle kunna klara sig utan eller göra annorlunda..
Exempel på detta:
Köpa Coca Cola eller Bubbelvatten när man kan ta ur kranen
Köpa bärs på krogen när man kan fete-förfesta innan
Biljett på tunnelbana o buss när man kan planka
Mat ute när man kan laga hemma eller ta med sig
Tidningar och serier när man kan läsa på nätet
Godis, snabbmat, gotte o annat skit
Fika på dyra fik när det egentligen räcker att sitta på kajen någonstans o snacka skit över lite bröd o en mjukost
Handla matvaror i liten butik bara för att man är för lat för att gå 15 minuter till en större där det är billigare
Köpa ny deo när man kan skaka den gamla i 5 dar o klara sig
Ta saker från t ex jobbet eller dyl som de ändå bjuder på o sluta vara så förbannat stolt
Ta emot saker från folk när de erbjuder sig och inte va så förbannat stolt
Bli bjuden på krogen och inte va så förbannat stolt

Ja, det finns mycket mycket.. Men jag veeet att jag ändå kommer vara inne i samma spår om en vecka igen... det är ju det som är det jävliga...

1 kommentar:

Cildir sa...

emma söta. det var snart två år sedan jag bytte nummer. du har ju mitt nya, har skrivit till dig från den innan, slutar med 79 så radera den andra, den med många nior :) puss