onsdag 16 juli 2008

Läskiga gulavästar

Igår när jag skulle planka vid Hornstull (efter en sjuukt mys förmiddag med frukost på Långholmen o sol-mys-kel-kramandes-promenerande i sol) stod där två "gulvästar" o stirrade på mej. Eftersom jag var i sällskap av kise tänkte jag att ja kör ändå... gulvästarna får ändå inte stoppa mej eller ens röra vid mej, så ja gick igenom spärrarna. Den ena tjejen kom fram t mej och sa nått.
Emma: Ehh, hej.
Gulväst: Har du färdbevis?
Emma: Nej.
Gick vidare. Gick ner t tunnelbanan. Lite skakig, jävligt nöjd. Första gången jag blivit tillsagd.
Nu har jag klarat mej i över en månad utan att pröjsa tuben eller bussen en enda gång, peppar peppar. Lite mer än en månad kvar.
Mcus tycker jag ska köpa ett SL-kort innan jag dör av stress (hans ord) men jag tänker fan köra på. Jag sparar ju liksom drygt 1400 kr. Lätt värt lite skador på mitt fågelhjärta!

Idag har jag fått kela med riktig kise, nämligen sommarkattens katt Herman. Så galet söt, men saknar Pricken nå så djävulskt!
Två kung-helger framför mej med det bästa schemat man kan ha. Jobbar dag fredag, ledig lördag o jobba kväll söndag vilket betyder 2 dygn ledig! Wiiieeee

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem är det du går o myser med? tell me tell me...

Bitter fettan 2.0