torsdag 13 mars 2008

fan me

Jag hatar att få insikter denna tiden på dygnet
Under de senaste 10 minuterna har jag fått 2 olika
Den ena hör ihop med det jag skrev för ungefär 30 minuter sen. Nu är det dags att börja ta hand om det som är viktigt just nu.
Det andra... det är jobbigt
Jag är en översittar person som använder mig av härskartekniker för att dölja min egen osäkerhet mot människor jag inte kan greppa. Kan komma på hur många situationer som helst.
Jag har tänkt om mig som en person man antingen hatar eller älskar.
Egentligen handlar det om ifall man kan sätta emot när det gäller att sätta dit mig tillbaka, eller om man hamnar i underläge och inte kan sätta emot på "rätt sätt". Att jag använder samma sätt att trycka ner människor för att få maktposition som patriarkatet gjort i århundraden. Det jag predikar om att man måste ändra på, det jag klagar övet, det jag kämpar emot; jag är allt det där själv!
Fan me
Sömnlös natt väntar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Emma du e bäst när du är dig själv och det är så himla lått att tycka om dig även om man vill skaka om dig ibland, men det är av kärlek.
Puss
Pa

*Emma* sa...

oj, papps, om man läser din kommentar på fel sätt låter det lite som misshandel "men av kärlek".. JAG vet att du inte menar så, men bara tillägger här så annat folk oxå fattar d... puss