onsdag 12 mars 2008

Ack du tid, var tog du vägen!

Stress, springa runt, fem tusen bollar i luften, projektarbete, intervjuer, konserter, radioprograms text och inspelande av jinglar, möten, funderingar, alldeles för snabb o hård musik i min iPod, bidragssökningar till resa, förklara mej, vara smart, tänka, höra nej lyssna, vara trevlig och social, bry mej om, laga mat, städa, tvätta kläder och mej själv, vara nyttig och duktig, bli frisk, fundera över sommarjobb, inte se på tv, ta igen sånt jag inte gjorde förut när ja hade tid, bränna skivor

Det är inte konstigt det varit lite motigt att få ihop radiotext där ja ska prata om saker ja vatt me om, för ja hinner ju inte vara med om nått o sen reflektera över det.
Men det är helt sjukt hur mycket man hinner med på en dag om man har mycket o göra.
Men nu börjar ja bli less. Jag vill kunna sitta ner, ligga ner, sova, utan att alla bra idéer kommer efter att lampan släckts o man får tända igen, skriva ner, släcka, ny idé, tända, och så håller det på. Jag vill kunna sova, och slippa drömma om saker som har med skolan o göra men som i verkligheten ändå inte har det visar dej sig alltid när man vaknar. Jag vill kunna se en film, gärna utan att bli rädd eller behöva tänka, och bara kunna slappna av och inte tänka alls över huvudtaget på ett par timmar.
Den långsamma tiden, kom tillbaka!!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Du får komma till Kiruna, här har man tid att göra annat. Om man inte har något jobb, vill säga. Och man kanske tänker lite för mycket på annat, så man känner sig långt borta och så. Men det funkar nog ett tag.