söndag 28 februari 2010

Vad som precis fick mig att hastigt fnittra till av välbehag i soffan

Imorgon har jag min första "riktiga" arbetsdag. Börjar kl 10 (sweeeet) och ska då få bosätta mig i mitt kontor på kansliet. Så jävla vackert.

Men då för att mentalt förbereda mig lite inför imorgon satt jag nu och läste projektbeskrivningen för MAKT och kom då till avsnittet "Syfte och Mål". Efter att jag läst nedanstående tittade jag upp på min systermålade tavla som var rakt framför mig och fnittrade till, straxt följt av den högt sagda repliken "Fy fan va kung detta e". Syftet med mitt jobb är nämligen nedanstående:

* Att bidra till en utveckling av det antirasistiska ungdomsengagemanget på kommunal nivå.
* Att bidra med resurser som möjliggör ett antirasistiskt ungdomsengagemang på kommunal nivå.
* Att förbereda ett arbete mot rasism och nazism, för demokrati och alla människors lika värde, med ungdomar som drivande kraft.
* Att erbjuda engagemang inom en fråga som vi av erfarenhet vet hela tiden är aktuell, framförallt i ungdomars vardag.
* Att erbjuda en plattform för att stärka ungas möjligheter till att påverka samhället och sin egen vardag.

Inte fan kan man vara annat än stolt när man har ett jobb vars syfte innehåller dessa ord. Och jag kommer att få betalt för att göra detta. Det är ju helt sjukt :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag e också stolt, du kommer säkert göra ett kanonjobb som är superviktigt och tänk då att du fått jobbet med över 100 sökande, det är FANtastiskt.
Pa