torsdag 25 februari 2010

Hemliga klubben får ny medlem, och en himla massa "första"

Det är så underligt när man (jag?) flyttat till ett nytt ställe. Det blir nämligen så himla många "första-gången" tillfällen. Första natten i det nya hemmet. Första matlagningen. Första skitstunden på toa. Första hacket i golvet. Första höga rapen så det ekar. Första döda minidjuret. Första underliga ögonen-möts-stund med personen som bor i huset mitt emot och också sitter med sin dator vid fönstret 24/7.
Sånt
När man för femtisjätte gången samma dag tänker "åh, detta var första gången jag..." så börjar man bli lite less. Men det går som inte att låta bli.

Lägenheten e iaf fantastic. Det är vint och betongväggar o gammal stentrappa upp till dörren o gammalt o jävligt and I like it! Det får plats 2½ emma på höjden upp till taket och det krävs möbler så jag får bort ekot! Pappa var här i 2 dar och imorgon kommer mamma och stannar i helgen med IKEA-besök o hela fadderullan. Grunden till ett boende ska läggas dessa dagar.
Men idag har jag inte gjort ett skit förutom att tvätta lite onödiga grejer, o i eftermiddag ska jag leta upp UMR-kontoret som ligger på hemlig adress (fast jag vet ju den nu såklart).
Det för mej till en annan grej. Jag ringde eniro idag och tog bort mina kontaktuppgifter därifrån.. Eller det tar 48 timmar, fast den info som står nu gäller Ume så d gör inte så mycket. Tror det är som lika bra. Man vet ju aldrig hur opoppis jag blir i SD- och ND-kretsar här nere i south of Sweden. Så det är lika bra.
Så det betyder att jag kommer inte bara jobba på ett kontor med hemlig adress, jag kommer dessutom bli en halvhemlig person jag å! Spexigt... O lite trist men inte mycke o gö..

Nu ska ja fixa sista tvätt-tramset, sen är det ut på stan o härja som gäller!

Inga kommentarer: