torsdag 25 februari 2010

Fönstergluttare

Människan som bor i huset mitt emot och som sitter vid sin dator 24/7 (egentligen kul att jag dömer så hårt.. har ju faktiskt bara bott här i 2 dar så kan egentligen inte säga så säkert... speciellt inte med den fakta som jag snart här efter parentesen kommer att presentera) och som jag fick ett konstigt oj-jag-råkade-spionera-på-dej-och-du-såg-det-ögonblick med tidigare idag, han har en vän på besök! De sitter vid köksbordet, spelar spel och dricker öl.

Jag är froooktansvärt avundsjuk.
Han kommer att börja hata mig snart.
Jag glor faktiskt inte med flit. Det råkar bara vara så att han varje gång jag höjer blicken ovanför datorskärmen sitter vid SIN dator.. Då blire ju att man blir nyfiken ju.. Och börjar kika lite ibland. Ser ifall männskan sitter kvar.. Eller dricker öl med sin trevliga spel-kompis. Fusk

Jag var på det hemliga kansliet idag! Det var väldigt trevlig stämning där.. Och jag har sett mitt blivande kontor. Snacka dungeon! Ämnesrummet är INGENTING i jämförelse, där har man ju fönster i taket! Nä, här vare nån slags metertjocka betongväggar från andra världskriget och inga fönster. Dock fick jag en bakom-scen-på-en-teater-känsla som var ganska positiv... Och det fanns ett fikarum. Jag har länge önskat mej ett fikarum i min närhet. Nu har jag det.
Imon är det möte med ordförande och den andra projektledaren. Ganska nervöst och pirrigt, fast på ett lugnt sätt. Det löser sig vettö :)

Fick reda på idag med att det hade varit över 100 sökande till tjänsten. Tack för den ego-boosten! Mjau

Inga kommentarer: