söndag 7 februari 2010

Vintrig helg med total tillfredsställelse

Fredag, utflykt inåt norrland, tant som va fundersam över mina "konstiga flätor" och var tvungen att känna, bärande soffa, hem, vin och godaste maten, röra sig så lite som möjligt men vara riktigt nära.

Lördag, långsamt uppvaknande, pulkabacke, eld och fina människor. Rosor på kinderna, snö i nacken, blöta skor som sakta blir varma utsträckta mot brasan, sladdande bil på snövägar med flickskrik från min hals där jag sitter i baksätet, långdusch, nerbäddning, goda maten och en varit-ute-länge-trötthet. Bästa sömnen inslingrad och trygg.

Idag, lång sovmorgon och bästa frukosten, påklädnad och över timmes långsam promenad i fint vinterland o fina sällskapet, hallgolvskram innan buss hem.

Och så sitter jag här nu och är bara så där glad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sista raden värmer mig jättemycket.
Pa