fredag 30 januari 2009

Hos Elof

Sitter i Uppsala hos Elof, dricker bärs och lyssnar på Lee Perrys senaste platta, som är helt sjuk men kul. Anders är med här. Sweet som tusan och trivs som fisken i.. Ja ni fattar.

Har en massa citat från serien jag fått skickat till mej av Linn som jag just i mini-dimmans tillstånd så klart inte kan komma på..Men skit i det, just nu spelar det ingen roll. Det citat som nu i ett par dar och som just nu kom till mej är

"If they don´t like it, fuck them"

Kan på ett väldigt simpelt, enkelt och ihopsatt sätt vara bland det bästa jag hört. Ett citat man vill påminna sig själv om när man står där och darrar i undran om man verkligen duger, har presterat tillräckligt bra eller folk gillar en så mycket som man hoppas. Jag gillar´t verkligen så där super mycket som bara en tragisk person som behöver ett citat för att förstå den enkla summan av kardemumman behöver.

Uppsala alltså.. En stad som för mej alltid kommer innebära koppling till Valborg 2008. Spännande att komma hit när det är taskig snö och 0 gradigt. Schysst att komm hit när Elof bor här, mannen som representerar så mycket Umeå att jag knappt fattar vars jag är. Och dessutom i sällskap av Anders som en före detta regissör till mej i Umespexet. Ja, tillvaron kan vara underlig, och fruktansvärt underbart fantastiskt härlig

Inga kommentarer: