fredag 2 januari 2009

Störd 1½ timme

13.45:
Syster ska fara.
- Jag börjar med bli redo att fara hem till skrubben, sa en liiite men inte super avis jag till lillasyster
- Ja men gör det da! Åk me!
- Njaaaaa, sa en nu tvekande syster.

14.00:
- Jo men det är klart det fixar sig! Planka från gbg! Det värsta som kan hända är att du blir avslängd.
- Hmm, ja det låter ju jävligt lockande.. Ståendes i mörkret mitt i skogen 10 mil från närmsta stad i 15 minusgrader.
- Äh, sååå blir det ju klart inte!
- Det fattar la ja määä! fräste den stressade lillasystern.

14.05:
- Hmm, ja kanske skulle följa me ändå.. eller, inte kanske... aaawwrrg va jobbigt!!
- ja men följ meee!!

14.12:
- Jag börjar packa ifall ja bestämmer mej för att följa me.
- Jaaa!! Jaaa!! Ja gör det så kollar jag upp alternativ o sånt, sa en superpeppad storasyster.
- Nämen ska du verkligen....? sa en smått orolig mamma.
- Jaaa rå, det är ingen fara. Hon fixar detta (peppad storasyster)

14.16:
*packa packa packa under sjukt stressig situation där tåget går om 44 minuter*
- Aaaaarrgh jag kan inte bestämma mej!! Men fan, det värsta som kan hända är ju faktiskt att ja får köpa en sån där dyyyr tågbiljett o åka vidare. O bästa knepet är ju att gömma sig i bagageutrymmet ovanför dörren!
- Hmm, utrymme mindre än du tror kära lillasyster, men kanske!
- Men... men.... (mor som inte förväntat sig hejdåandet i form av stress o en helvetes massa spring)
- Hur i HELVETE ska ja få ner allt efter julklapparna!! det går aaaaldriiiiig!

14.22:
- Emma, nu måste du typ bestämma dej. Gö DÄ gööö DÄ göööö DÄÄÄ!!!
- arrg argg argg argg arrrgg.. *paus* JA! *klapp i händerna i ren panik* JAG GÖR DET!
- Men........men.....me...? snyft

14.40:
- Nu åker vi! Nu måste vi fara!! Har du med dej allt?
- Kolla nu badrummer en gång till..... (lugn far)
- Jaaa jaaaa (stressad ungdomsrevolts röst)

14.40 och 55...PIP...
- Hej då!!
- Men.... men... (mor som nu mer än snyftar)
- Åh mammsen! Puss!! Hej då!!

*bilfärd till tågstation*

*framme på tågstation*
14.55:
- Hmmmmmmmmmm
storasyster:
- Vad?
Lillasyster igen:
- Hmmmmmmm

14.57:
*ståendes på perrongen*
Lillasyster:
- Hmmmmmmm

14.59:
*Tåg rullar in*
- Näääääeeeh, jag SKA till Stockholm! Jag åker på söndag istället! Jag har ångrat mej.
*suck från storasyster fast med stort leende*
- Okeej okeej, vi ses i Umää! Hej då!!
*lillasyster o far unisont*
- Heej dååå!

15.10:
*ringklockan på dörren ringer.. (no shit).. Mamman öppnar*
- Nämään!!
- hej hej, jag ångrade mej... igen...

Snipp snapp snut, så var den lite längre än en timme stunden slut.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh det har var ju skitroligt att läsa! Vi ses i Umeå sen va? Hoppas hoppas!

Anonym sa...

Hahahahaha så jävla kul! Stackars mamsen med stressad tonårsstinn unge... Tur du stannade så hon får säga hej då ordentligt!


Kraaaaaaaaaaaam Linn