torsdag 29 januari 2009

Skratt på fel ställe

Satt på en gruppintervju idag med 5 ungdomar. Vi satt och prata om lite allt möjligt som hade med den stadsdel som dom bodde i och göra.
En sa nått i stil med "det blir bara värre och värre ju äldre man blir". Självklart hade hon sagt saker precis innan det som jag inte hade uppfattat, och eftersom jag var lite nervös och trött började jag skratta.
När jag nu lyssnade på diktafonen hör jag hela hennes mening. Bla bla bla det blir bara värre och värre ju äldre man blir. Emma som skrattar så där hjärtligt från magen i typ 1½ sekund. Där märker man att jag inser att det hon precis sa inte var ett dugg kul eftersom ingen annan ens drog på munnen. Jag tystnar oerhört snabbt, och hon forsätter att prata.

Jag förlåter mej själv för detta oerhört pinsamma och felaktiga. Hoppas dom gör likadant.

Inga kommentarer: