onsdag 7 januari 2009

hitan ditan o här

Efter två sköna lugna dagar i Halmstad som ensambarn for ja då till stockstan. Hängde me Nathalie, mötte upp malen på födelsedan. Visste inte vad vi skulle hitta på på dagen, så vi gick t Harry B James för att planera över en öl. Det blev 3 och inget hittepå, vilket var miiinst lika bra. For t söder o mötte upp folk som kom o käka på den bästaste indiska restaurangen som finns där incidenten "Alltså, tjejen före mej i kön var inte heeelt ok i magen" från Nathalie medan ja gör "jag skär av mej halsen" rörelsen eftersom den omtalade tjejen sitter på en vad vi anar är en dejt typ 1½ meter bort. Hela VÅRT bord knäcker sig och kan inte sluta skratta i ren panik o ångest. Fullständig tystnad vid bordet bredvid. Sedan vart det Vampire lounge me drinkar, bärs o shots i en salig röra, stillasittande dans och en jäkligt trevlig stämning.
Nästa Kvarnen där malen i vanlig ordning ramlade på vägen dit, slog upp knät och därför haltade resten av kvällen. Dryg bartender som ville ha leg trots vakter i dörren och inhängd väska me leg i i garderoben. Mellanstadiedisco musik och underligt folk.
Dan efter for ja tillbaka t Umää med nattbuss. Inte det coolaste jag gjort i livet, men helt ok. Mitt i ingenstans på en rastplats halv 2 på natten träffar jag Linnea som jag såg senast 5 sekunder i sthlm i somras medan dörrarna t t-banan stängdes. Ganska otippat.

Hemma. I skrubben. Min säng, min kudde, mitt täcke. ZZZzzzzzz
Helt körd i huvudet, har tenta att lämna in på fredag som ja varken börjat på eller läst nått till. Blä blä bläbläblä

Som alltid skönt att komma hem, men har haft två riktigt bra veckor! Så är väldigt nöjd med det så kallade jullovet och födelsedag. Tack alla ni som vatt me och gjort det till d.

2 kommentarer:

Linn sa...

låter som du haft det loovely, men du får berätta allt imorrn.. jag har en ny blogg btw. tog bort den andra, mest av tristess..jadajada..

and here it is...

Jenny sa...

När sticker du på praktik? Vi kanske hinner ses innan? Nu när jag är i Umeå igen. :)