måndag 1 december 2008

Positiv förändring

I lördags på Scharinska satt ja me lite löst folk vid ett bord o drack bärs. En kille jag aldrig sett förr satt vid samma bord, och eftersom alla andra satt o pratade med varandra föll det sig naturligt att vi började småprata.
Till en början va han så där halvtrevlig som vissa människor är. Så där så man kan tänka sig att prata med människan eftersom man inte har nått bättre för sig just då.
Men efter ett tag, kanske 2 minuter högst, sa han nått i stil me, appropå ingenting alls, att man borde ha oralsex det första man har med en människa man är intresserad av. Eftersom jag är intresserad av hur puckade människor tycker och tänker frågade jag honom vad han mena. Det visade sig att han hade ändrat hela den där teorin om att om man gillar någons doft så passar man rent biologiskt, till att man då skulle ha oralsex och att människan skulla smaka gott om man var gjorda för varandra. Kom ihåg, HAN sa detta, icke jag. Iaf, jag kommenterade detta med att det var bland det dummaste jag hade hört (fast jag sa det på ett ganska snällt sätt) och sa även att jag nog ansåg att lite fler saker spelade in än det. Plus att vem som helst kan väl ha en dålig dag där nere liksom.. Eller som Linnan kallar det, ha discofitta haha, dvs när man haft tajta braller, dansat och svettats och allt det där. Inget man direkt föredrar..
Den här snubben sa då nått i stil med "Ja, desto mer humanistiskt jag läser, desto mer tror jag på biologin" och lutade sig bakåt så att han inte skulle höra vad jag sa.. Till slut när han såg att jag ändå satt o pratade med honom blev han nyfiken och frågade va ja sa... Och här kommer det. Det enda jag sa var "Ja, jag tror på humanistiskt tänkande och du tror på biologi. Du sätter dej bakåt för att jag inte ska kunna svara på det du precis sa, jävligt moget. Men nu vet vi iaf var vi har varandra" gjorde en kort honnörsrörelse med handen och drack en klunk öl. Vi snackade inge mer.

Hade detta varit för kanske, tjaa, 6 månader sen, då hade jag förmodligen suttit med denna snubben än idag och diskuterat och vatt arg och förstört hela min kväll bara för att han skulle fatta att jag var och är smartare än honom.
Men nu gjorde jag inte det. Istället totalignorerade jag honom och hade roligt med mina vänner istället.
Folk där ute förstår nog inte detta fullt ut, men jag är sjukt stolt över mig själv. Inget självbedrägeri på krogen utan bara ren och skär ärlighet där jag insåg att det inte skulle leda till en bra diskussion iaf. Sjukt jävla as nöjd.

1 kommentar:

Judge Dave sa...

Det finns ingen hejd på mänsklig dumhet och brist på självkritik. Kämpar själv med att inte ta mig på för stort allvar. Vackert gjort av dig i denna situation. Jag hade nog mest blivit förbannad.