måndag 15 december 2008

Flyttat på mej

Nu ääääntligen är det över.. Flytten från Ålidhem t skrubben på Öst på stan. Jag o systeryster har åter igen startat ett miiini kollektiv där jag bor i klädkammaren, numera kallad "skrubben".
Har redan fått hyffsad ordning och skrubben är den finaste och mysigaste skrubb jag någonsin sett.. Därför extra tur att det är min alldeles egna skrubb!

Dock var inte själva flytten så sköj. På grund av slarv, snö och för stor lastbil fick jag o Lisa, som ja delade lastbilen med, en räkning på 1800 kr var. På grund av ett så här stort hål i sidan (visar mellan händerna som en fiskare överdriven fångsten på sin stora Öring) där en bit av ett tak åkte in lite smidigt, får vi hosta upp pengar ingen av oss har. Men tacka *välj egen tack-sak* att vi köpte självrisk, annars hade det gått på 20.000!!!!! pjuh

Men meeen, sånt skit händer, tråkigt som fan o jävligt drygt o man blir ju lite förbannad, men sånt skit händer i livet och det är ju bara pengar!! (vet inte vem jag försöker övertyga mest, men själv eller... hmm. ja, det fanns ju bara jag...)

Nu ska ja o syster äta lite gotte, sen ska jag läsa lite, kl fem ska jag tvätta min enorma hemska hög (om jag kommer ner för trappen.. sjuuuuk träningsvärk i vaderna!!!) o sen ska ja försöka framkalla julstämning på nått sätt.
Väntar tills imon med rumstädningen på Ålid.. pallar fan inte idag.

Hej så länge!!

Inga kommentarer: