onsdag 17 december 2008

Flytt-skolan från helvetet

Nu är allt djävulskap gjort.
Igår städade jag korridorsrummet. Det tog bara 7 h.. 7 jääävla timmar!!!! I 7 timmar kröp jag runt i lort.. Och jag har en liten miniskola för den som ska flytta:
1) Låt bara folk du verkligen litar på köra lastbilen. Tänker du "Fan, syrran (eller någon annan) borde köra, så ring den o be den köra!
2) Be folk en vecka i förväg att hjälpa dej flytta, ingen har koll på det trots att du tror det.
3) Om det går att undvika, flytta inte när det är ett 1 dm tjock pansar med is på vägarna
4) Bjud på folköl el dyl under flytten så folk känner sig lugna och glada
5) Märk tydligt på lådor etc vad de innehåller
6) Städa ditt gamla rum/lgh så fort som möjligt efter att du e klar, bara drygt att ha de stående
7) Tro inte att städningen kommer gå på ett par timmar!
8) Kolla upp hur noga din hyresvärd är med städningen (det visade sig t ex nämligen idag att det är den som flyttar in som avgör om det är tillräckligt städat... Då hade jag ju t ex inte handtorkat alla golvlister!!)
9) Var beredd rent mentalt på att äckliga djur kan dyka upp (jag + silverfisk = sim sim på golvet, emma *vråååååål* slår med all kraft med sopborsten så silvis går sönder i molekyler)
10) Vid rensning av golvbrunn o äcklig under-handfatet-grejen, se till att ha härligt citronmedel i toalettstolen eftersom det endast är runt det området man kan hämta andan, och då är det trevligt om det doftar gott.. Jag har nog aldrig andats in allt vad jag kan över en toastol förut förutom vid otrevliga magsäcken-vill-uppsituationer.
11) Förbered mat som du kan ha med dej vid städning eftersom man annars riskerar att gå utan mat i 10 timmar (ja, såklart hände det mej)
12) Schysst att ha skjuts me de sista kassarna till nya hemmet, så man slipper sitta dödstrött med blöta papperskassar som kan gå sönder när som helst på en skumpig buss illaluktande av smuts o rengöringsmedel bland en massa näsrynkande medresekanter

Ja, det är mini-flytt-skolan. Och just det! Om det går att undvika flytt över huvudtaget, så undvik det!

Nu ska jag ta mej en groggjävel o peppa igång inför dj:ande på NH ikväll, uME bro´s ska återigen regera!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, detta inlägg var underbart!
Ska akta mig för att flytta...