lördag 6 december 2008

Jag vill ja vill ja vill!!

Jag vill ha julmys i föräldrarnas fåtöljer, canal + filmer och Glesbygd´n konsert i Göteborg.
Jag vill ha ledighet och rött vin med mammas sirapskakor och pappas köttbullar.
Jag vill ha födelsedag med vänner och bekanta.
Jag vill ha födelsedagen i sthlm, den vackraste och underbaraste staden som jag nu saknar så mycket att det nästan gör ont och längtar dit så mycket att jag känner för att hoppa på ett flyg nu.
Jag vill ha packat mina saker, flyttat och slippa tänka mer på allt detta jobb.
Jag vill ha mer ork till de som behöver min uppmärksamhet runt mej, kunna ge tillbaka det som jag får.
Jag vill att de två veckor som är framför mej ska vara över. Men de finns kvar, och för en gångs skull i livet går tiden enormt långsamt men ändå alltför fort för att jag kan förstå hur jag ska hinna med allt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte långt kvar nu, inte långt... Längtar själv dit som fan men saker måste bli klara innan man åker! suck

Jenny sa...

Emma, var ska du? Ska du flytta? Vad ska du göra? Kommer du inte vara i Umeå när jag kommer tillbaka? :(

*Emma* sa...

näjje darlo, ja ska bara flytta hem t syrrans garderob o bo där.. Men sen i mitten av januari far ja ju 10 veckor till Södertälje.. o sen blir det C-uppsats, så då kan man va varsom helst.. Så vet inte faktiskt hur mycket mer ume det blir... :/

Jenny sa...

Åh, du ska bara läsa till en kandidat? Vad ska du göra i Södertälje på praktiken?

Mååh.. du får ju inte flytta... inte direkt när jag kommer ner. Kommer ju sakna dig ännu mer!