onsdag 10 december 2008

Hej dåanden

Ikväll var sista Star Wars filmen med Elof avklarad. En era i mitt liv är över.
Dagen till ära köpte jag pepparkakor och en av Elofs favoritdrycker, Julmust. Det hade vi första gången vi titta på Star Wars tillsammans för lite mer än ett år sen. Skillnaden denna gång var att vi låg lite tätare intill varandra, klappade lite på varandra och pratade om vad som skulle komma att hända i de nästkommande filmerna, som vi ju redan sett.
Han fick även sin present jag tillverkat, som till slut faktiskt blev riktigt bra. En egentillverkad dvd-box med filmerna I - III. Som jag har slitit! O han blev glad = jag blev glad... o lite lättad.
Men det känns sorgligt o lite hemskt. En av mina bästa vänner i Umeå ska flytta, inte ha honom i närheten. Även om vi inte träffats superofta har det varit en trygghet att ha honom på 10 minuters gångavstånd. En klippa i drygt 1½ år.
Det känns dock skönt med vetskapen om att hej dåandet är lite tillfälligt. När jag är i Södertälje bor han i Uppsala, och då ska vi ha en elof + emma + helg = sant, har vi bestämt. Ser redan fram emot det.
Om detta var så himla jobbigt och gör lite ont, hur ska det då bli att säga hej då till så många på en o samma gång i början på sommaren? Hade varit bättre om det var lite pö om pö.
Kommer sakna honom!!! Huvva, hur ska jag klara mej?

Inga kommentarer: