söndag 17 februari 2008

Musiktjat (men jag ju har så tråkigt)

Men visst är det nått alldeles särskilt när någon som annars bara lirar goth och electronisk-rock även gör en riktigt skön, smärtsam och halvlugn låt.
Såklart syftar jag på någon särskild, och det råkar vara Marilyn Manson. Längesen jag lyssnade på honom, men ikväll går jag igenom min musik igen. Gör det ibland. Insåg då att jag har ganska mycket musik me Manson jag aldrig lyssnat på. Och så hittar jag detta guldkorn. Helt underbart. Och jag hitta den på youtube! klicka här. Kanske att man måste vara i en viss känsla för att förstå. Och så himla vacker text. Men bara för att visa vad han annars lirar, för dom som inte vet, så klicka här, så förstår ni skillnaden mot vad jag trodde jag skulle finna (dock är den andra en av mina favvis låtar me honom). Och det är synd att man ofta glömmer att lyssna på hans texter och bara ser honom och hur han ser ut.
Och ja, du får tycka jag är sjuk i huvudet, men på något sätt tycker jag han är vacker i all sin fulhet.

Och när man tänker tillbaka på vad jag lyssnade på som 10-11 åring så var det klart redan då vad för typ av musik jag skulle gilla nu. Dessa lyssnar jag inte på längre, men gillar fortfarande låtarna jag älskade då! När alla andra småflickor var kära i Backstreet jäkla crap Boys, gillade jag och min vän Clara ett annat band. Inte konstigt morsan var orolig haha.

Jag kan inte fatta att jag ska se detta band i sommar. Men det ska jag. Om jag så ska simma över den äckliga sjön vid Hultsfred, även kallad "bajs sjön" vilket säger en hel del. Om jag så ska göra det så ska jag se dom!!! och det är helt sinnessjukt. Så jäkla stort!

Ja, det var lite musiktjat från min sida ikväll. Men man hinner bli nyfrälst, få gamla minnen och längta till framtiden när man lyssnar på glömd musik i över 2 timmar. Så enkelt är det.
och eftersom den här bloggen finns för min skull först o främst så är det bara för dig att inse att jag är! haha, jag vet, lite töntigt, men även lite roligt. Väldigt rolig video för övrigt, för dom som pallar se den ^^ Jag har olika minnen till dom. Det ena är att jag alltid lyssnade på denna låten innan jag gick in på scenen förra året i Umespexet. Ödmjukt va? Och det andra minnet är från drygt 2 år tillbaka när jag fick höra, efter jobbet på Medusa typ en måndag, att dom lirade på Debaser den kvällen. Gick dit och det vara bara drygt 50 pers där. Trots (tack vare?) det var det en riktigt grym konsert!

Sluttjatat för ikväll.. Nästa gång blir det roligare... kanske

Inga kommentarer: