måndag 4 februari 2008

Blabla

Visst är det väl underligt med dagshumör?
Förut trodde jag att det humöret man vaknade på skulle hålla i sig hela dan, vilket kunde vara både fantastiskt o helvetet. Men jag har märkt att så inte är fallet... verkligen inte..
Som idag: Vaknade upp av att ja sa högt "Men hallå?!" till en dum kille i drömmen, kollade på klockan o insåg att ja försovit mej. Drog upp täcket t hakan o låg o tänkte på min sjuka dröm och var lite sur och irriterad över att ja inte vaknat av väckarklockan.
Gick sen upp och blev lite glad över att veta att Malen var på väg t mej med skolpapprena och att jag snart även skulle träffa Linnan för att fix håret.
Malen kom, vi pratade lite, lyssnade lite på musik, talade om festival-sommaren, sen kom Linnan, vi gick o hämtade våra grejs på posten, köpte gotte-frulle o gick hem t Linn.. Va på riktigt mys-bra humör!
Linnan fixade håre på mej så det blev låååååångt. --->
Gick hem, blev lite, ja, seg o lam.
Bestämde me Malen att vi skulle gå på bio.
Darjeeling Limited. Sjukt fin o härlig o mysig film! Så då var jag i harmoni och hade det skönt.
Kom hem, blev arg på mej själv för att ja glömt gå ut me papper t skräp-skjulet.
Satte mej vid datorn. Började (och gör fortfarande, det är därför det inte riktigt känns som att den här blogg-biten håller ihop särskilt bra) tala med Richard & Elof på msn om skillda saker. Me Richard om ex och me Elof om hur vi mår, när vi ska ses, varför vi är som vi är, och sådana saker. Så nu är ja både lite depp men ändå glad på nått sätt..
Ja, underligt det där.. Och underlig blogg.. Skriver om inget men ändå mycket.
Och igår kväll började jag skriva vanlig dagbok med. 8 månader sen sist. Men det var skönt halv 2 på morron o hjärnan var pretto o överaktiv.. som nu.. jag slutar ju för tusan aldrig skriva!
NU. Nu slutar jag. Så

1 kommentar:

Jenny sa...

Nice med håret. Måste kännas roligt med en förändring? Jag ska klippa mig nästa vecka, men jag vet inte riktigt hur och så.

Darjeling Limited är ju skitbra, och så fin! Du, vi måste ses snart också, jag har nog beslutat att sluta skolan och flytta hem den här terminen...