lördag 26 januari 2008

Skimrande

Sitter o lyssnar på Nirvana o är seg. Det är liksom inte bra att bli väckt av att syster ringer på telefonen halv 2 på em!! O uppenbarligen har ja missat ett fantastiskt väder dessutom plus att jag ju skulle hämta min sprit hos Lena inför ikväll i stan. Skit med. Dessutom skriver Ume-F på msn, och jag vill inte svara. Hur ska man liksom dissa någon snällt? Det går ju nästan inte. Och han kommer vara på Amplified ikväll... Shit pomme fritt...
Just nu är jag inte alls pepp på att gå dit ikväll.. Men, när ja nu har jobbat i 4 timmar (vilket var sjukt lamt) för att komma in gratis måste jag mer eller mindre gå. Linn vill dessutom ha med mej ikväll.. så man får la ställa upp.. Usch, måste peppa igång mej, men hur?!

Igår på nattbussen hem halv 3 väckte jag en tjej som satt o halvsov på bussen. Hon blev jätte glad, började prata om sin son som är 16 månader och som hon skulle hem till.. Hennes mamma passade honom. Det var andra gången sen hon fick barn som hon var ute på krogen. Hon trivdes med livet som singel mamma och att bara få umgås med sitt barn. Hon berättade att hon somnade vid samma tid på kvällen som barnet. Ja, hon berättade mycket, och jag lät henne prata och nickade på de rätta ställena och frågade följdfrågor och visade mej intresserad. Sen klappade jag henne på axeln när ja skulle gå av och bad henne försöka hålla sig vaken. Hon log och sa att det inte var någon fara.
Det är underligt med sporadiska människomöten ibland.
Att man kan få en känsla av att det underligt nog finns en massa liv där ute som levs och som man inte har en aning om. Och att få en snabb inblick i ett av dessa liv i mellanåt är det nått skimrande vackert över.

Inga kommentarer: