onsdag 30 januari 2008

Sitter här...

.. och är lurad men glad.
Idag var jag bjuden på middag hos Malin för att vi varit så snälla mot henne när hon brutit foten.
det var iaf vad hon sa för 2½vecka sen.
Kom dit, Monica o malins syster o pojke var där med. Åt middag o hade det riktigt trevligt.
Satte oss i "salongen" för att dricka vin o ha d sweet.
Då ringer det på dörren.
"vill du öppna Emma?"
Ja gick för att öppna. När ja gör d står där en massa människor jag inte förstår vad dom gör där - syster (som ja "visste" var hemma), Linnea, Elof, Linn, Richard, Erik, Maria, Kalle.. ja, varför stod dom där?
Jo, min älskade vän Malin tyckte att eftersom ja alltid tjatar om min födelsedag, och eftersom ja inte haft något födelsedagskalas, och för att hon tycker och har märkt att ja alltid blir så deppig på vintern, så behövde jag en överraskningsfest. Hon är sjukt fin.
Och dom stod där och sjöng och hade presenter o ballonger o öl t mej och, ja, jag tror aldrig jag varit så chockad i mitt liv. Dom gjorde tårta o mys o jag trodde nästan jag skulle börja gråta av uppskattning och lycka.
Jag menar:
Tänk att få ha en massa fina vänner som kommer en tisdag för att fira och överraska en.
Jag är galet lyckligt lottad
Här sitter jag nu hemma, efter en fin efterfest hos mej. Här är stökigt som attan, men jag har haft det riktigt trevligt ikväll, fått en massa fina saker och jag var helt helt helt oförberedd...
Ja, nu, med sweeeet musik, smått berusad och skönt trött, med tanken på mina vänner och vad dom hade planerat åt mej, ja, då kan man nästan inte vara mer än bara lycklig!

Malen, detta kommer jag leva på länge!! Tack så jätte mycket!
Och tack alla som kom o kalasade med mej... Ni betyder allt!

Emma nanar lycklig ikväll.... Och jag gillar det verkligen

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag snackade med din syster när hon var på väg till din överraskningsfest, så jag kände mig lite delaktig i buset. Visst är det gött med sådana vänner. Fortsätt att va lycklig.
Puss
Pa.