söndag 13 januari 2008

Att inte-göra göra

som elof skrev så fint.
Det är precis vad jag gör nu. Ingenting.
Jag har skräp i hallen, skräp i badrummet, skräp på golvet och skräp i sängen. Fast det där sistnämnda är jag.
(ok elof, nu sa jag nått högt igen för att kompensera det där sista)
det finns en massa saker som jag sagt nu i en vecka att jag ska göra imorgon. I måndags tänkte jag att "imon ska jag städa o börja plugga o träna", i tisdags "imon ska jag städa och börja plugga o träna" i onsdags "imon ska ja plugga KLART och städa o träna" i torsdags "imon ska jag plugga KLART och städa o träna"

I fredags gav jag upp, släppte på allt och gick ut o dansade tills luggen krullade sig i mitt svett och benen domnade och jag hoppade och skuttade och slängde med huvudet och lät armarna flyga omkring och drack goda drinkar och skrattade och skrek o flirtade o sjöng o gjorde allt det där som man gör när man är i stort behov av att bara ha jätte roligt.
Så nu mår ja lite bättre.
Igår ringde jobbet o ville att jag skulle jobba, så då gjorde jag det. Och det var roligt att jobba me! Mycket folk o fläkt
Sen kom ja hem, kvart över 3, och då var det efterfest i köket i korridoren. Fransmannen tyckte det var en fantastisk idé att jag skulle ta en drink efter jobbet, "you will get to sleep much better". Grejen me mej är ju bara att det inte blir 1 drink.
3 timmar senare var det bara ja o fransmannen kvar. Ryssarna, finländarna, tyskarna och de få svenskarna hade dragit hem. Och då vid den tidpunkten höll ja med fransmannen, det var ju en förträfflig idé att dricka lite efter jobbet.
Idag är ja lite mer skeptisk.
Nu är jag tillbaka i "imon ska jag städa, träna och plugga"
Skräpet ligger i sängen med datorn i knät o kan tänka sig att ligga precis så här riktigt riktigt riktigt länge.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag gör inte heller någonting. Verkligen ingenting. Jag vet inte om man ska bli oroad över det kanske? Eller så är det bara så livet är, ibland gör man ingenting...

Christoffer Carlsson sa...

hej ems! nej jag har inte sett zeitgeist men jag har hört om den, och "fixar" (hähä) den nu. är den inte lite konspirationsteoretisk? det är i alla fall det intrycket jag har fått. ah well, jag ska kolla! hoppas du hade en fin födelsedag och grejer. själv skriver jag hemtenta. öh.

Anonym sa...

Jag älskar skräpet i sängen för jag får så många härliga fniss.Du är underbar.
Pappisen