tisdag 11 december 2007

Vill ta bort...

..men låter vara kvar.. Nu är det dagens tredje inlägg, och det är så här det går när jag bloggar alldeles för tidigt på dagen! Alla tankar har inte hunnit komma, stanna o sen fladdra iväg igen. Allt dumt och bra har inte hunnit hända och bitterheten och mörkret har inte hunnit ifatt mej än..

Nu har allt det där hänt..
Vill egentligen ta bort nedanstående jävla fjant blogg, usch, akademikerskämt borde vara förbjudet, och jag känner mej som en fjant som i lönndom försöker ta smarthets-poäng, fast det i det verkliga livet bara blir töntigt.. Precis som när jag tänker spela musik för folk på bussen genom mina öronsnäckor. Lika töntigt, men lika ärligt i stunden och inte alls genomtänkt.
Det är liksom så jag fungerar. Gör, tänker sen. Jävligt dumt. Det är då man säger dumma saker, blondin saker, som man sekunden efteråt hör hur det lät och skäms så där lagom mycket som man lärde sig att göra på lågstadiet när man vatt trög.. Inte så kinderna blir rosaröda, utan bara skäms och kan inte säga nått eftersom det då bara blir värre..
Som Foffis och Bob Marley ungefär hahaha, otroligt roligt!

Jenny berättade idag att hon citerat mej inför hennes psykoterapeut (stavas det så?).
"Man ska vilja ligga med sig själv innan man ligger med någon annan"
Nog bland det smartaste jag någonsin sagt..
Det tyckte inte terapeuten (stavas det verkligen så??!)
den hade sagt "ja, älska sig själv är bra" eller nått i den stilen.. Inte lika roligt talesätt tycker jag.

Jag vill festa, dricka alkohol och bli så där berusat lycklig och dansa hela natten bland andra underbara kroppar som alla rör sig till samma rytm och hoppar och slänger och bara är så där naturliga som de alltid borde vara, avslappnade under alkoholens dimma.
Men det är tisdag. Jag får vänta till lördag. Men på lördag, då ska jag dansa tills CDskivorna under armen är ett faktum och luggen har krullat sig i fukten och man får smyga in på toaletten och parfymera sig, parfymera bort det där mänskligt äckliga..
Shit vad kul det kommer bli!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Haha! Ja just det, men det var ju själva grejen med att älska sig själv. Fast din är ju klart bättre, modernare och så. :) Och det stavas terapeut, helt rätt. Det är ett konstigt ord.

Kram!