måndag 3 december 2007

Knas dröm

Usch, det var nån tävling två lag emellan, och det var min första gång jag var med.. man pratade en och en i en telefon me nån snubbe som gav en instruktioner och ledtrådar till nått svar. Mitt var:
Retoriklärar Nisse står vid Geografigränd och ska ge er en ledtråd, men ni måste vara där om 10 minuter!
Problemet var bara att vi inte kunde vara där 10 min senare. efter 25 var vi där.. och han fanns ingenstans! Efter ett tag fick vi reda på att han hade dött, och att det var begravning för honom i en kyrka. Vi trodde först det var ett skämt och att han bara skoja.
Men när vi kom dit var det verkligen hans begravning. Jag grät som attan, men typ ingen annan gjorde det. Tyckte det var konstigt. Sen hamnade jag i källaren eller nått i kyrkan, och där var Malin och Frida och lite folk. Malin hade illrosa hår, och jag tyckte det var respektlöst mot Nisse av någon anledning haha..
Sen grät ja ännu mer
Vaknade av att Frida ringde till min telefon.. Nu... Så när ja skulle ha gått upp halv 10 typ så vaknade jag kvart i två. Skit me

Ikväll kommer Elof hit, vi ska dricka te och kolla på StarWars. Tänkte julstäda och göra rummet lite fint idag. Ska köpa en adventsljusstake snart me bara.. tills dess får ja tända massa ljus!

Inga kommentarer: