måndag 17 december 2007

Blandat.

2 dar kvar, sen far vi till Halmstad. Lite blandade känslor men ska bli mys. Och det ska bli ganska skönt att komma bort en stund från den här stan, men ändå inte.. De senaste veckorna har varit sweet! O helgen var fantastisk! Klubb Moskosel var gryyyymt härligt o bra!!! Men först var jag hos stackars malin och lagade mat åt henne, hon har ju brutit sin stackars fot. Sen gick ja t Elof på hans födelsedag, vilket var super trevligt! Dock bara en timme senare mötte ja upp Linn och vi for till Lena på stan, där även maria, ylva, karja o en annan tös ja inte känner var och förfestade. Sen var det Scharinska som gällde!! Så jäkla kul och det var riktigt schysst stämning, Glesbygd´n var tajta och bäst och jag var en otroligt stolt syster!!!
Kultiration var en upplevelse att se och det var härligt gung på hela stället. Allt för sällan som man får uppleva en sån perfekt kväll me två grymma band och sköna människor..

Haft mys med systeryster sen dess, och idag var det glöggsammankomst på institutionen. Man blir som lycklig av att sitta med människor i 6 timmar och bara prata strunt och allvar och lyssna på historier. det känns som att de flesta har kvar känslan av att man ska vara lite extra snäll innan jul.. Folk öppnar dörrar mer än vanligt, frågar intresserat vad man ska göra på julafton och äter ett par extra pepparkakor fastän de inte borde (jag har ätit tusentals!!).

Ja, jag gillar det...

En sak jag både inte gillar men också älskar är känslan jag fick idag i skolan och sen vad jag gör av den en timme senare... Usch, flum, måste förklara...
Idag i skolan tänkte och kände jag "Äntligen! Jag e råpepp på att börja läsa o plugga o fundera o gno o vrida på etnicitet och religion och bara ha nått att bita i!!!"
Sen kommer jag hem. Som nu.. i och för sig sent och har varit i skolan hela dan (utan att göra ett skit) och känner mej nöjd med att ha suttit o först druckit en jävla massa kaffe (så där mycke så man springer på toa varje halvtimme i 4 timmar) och sen glögg.. Och nu när jag är hemma känner jag mej alltså nöjd med min insats... mm, mycke bra gjort emma *klapp på huvudet* Så nu tycker min hjärna att jag med gott samvete kan kolla på tv, kanal 6, i flera timmar. Nu är det 2½men avsnitt, två på raken, och sen kommer två st Scrubs avsnitt på raken. O skulle inte det räcka har jag ca 20 avsnitt till me Scrubs på datorn.. Fan va jag är dålig!!! Men shit va härligt och skönt det är att ligga i min säng.. Och jag är kär i Scrubs-serien! (Det kan ni ju hälsa alla jobbiga människor när de undrar om inte emma har träffat nån kille... Säg att jag är kär, men i en tv-serie.. och be dom sen aldrig fråga det igen!!!!!!!!!!!!!!!!! Inte förrän jag har en ring på fingret o en bulle i ugnen.. alltså, en riktigt bulle, ingen unge..)

Och snart, alldeles snart, ska jag även få fara till Stockholm!!!!! och fira födelsedag där!!! wiiieeeee kommer bli grymt juh!!!

1 kommentar:

Jenny sa...

åh jag ville ju också på Scharinska, men man är inte så peppad när man jobbat och är slut, och har ont i handleden... nåja, det kommer fler gånger... jag får inte gräma mig över det.