tisdag 18 december 2007

Bubble Toes



Av Jack Johnson
Det är den låten jag sitter o lyssnar på, med skräckblandad förtjusning hatkärlek minneglömska o allt sånt där. Det är en låt som tar mej 2½ år tillbaka i tiden. Och det visar ju bara på sinnessjukdom..
Klockan är halv 2 på morgonen av tisdagen den 18 december, jag har precis suttit och rensat bort musik från datorn.. Fick bort drygt 8 Gb, så har runt 35 Gb kvar.. kan nog rensa mer egentligen, men en del är kul att ha bara för att ha.. idiotiskt, men tänkte ändå köpa ett stationärt USB-minne..
Nu tappar jag tråden. kanske med mening.
En varm sommar dag utanför en bil någonstans vid Östra Stranden, mot hamnen, på ett par solvarma stenar, den låten strömmande ut ur högtalarna på de öppna bildörrarna, och klyschigt men härligt nog solnedgång.
One´s in a lifetime. Och det är ok.
det var mina ögon som var stora som Bubble toes. Jag var flickan i texten.
"She love me forever i know"
"If you would only listen you would know what you are missing, you missing me"

Inga kommentarer: