fredag 21 december 2007

Öppet sår

Jaha, så sitter man nu här.. Lite stressad eftersom pappa vill åka o köpa gran, men jag känner att jag först måste skriva lite. 10 minuter sa jag att det tog att skriva. Fast det vet man ju aldrig..
Som en kliande sårskorpa är det att vara här hos föräldrarna. Äcklig liknelse men den sannaste jag kunde komma på.
Det kliar på ett skönt sätt, jobbigt men mysigt liksom, och man kan inte låta bli att vara där och lyfta och klia och pilla fastän man vet att risken att få ett ärr blir större. Jag gillar det. (Just de tre orden har jag skrivit många gånger på senaste tiden.. Jag gillar mycket helt enkelt)
Mammas hand är len att hålla i när vi går till hennes jobb för att hämta blommor, även om handhållandet bara vara för en kort stund. Pappas arm runt ens axlar är trygg, även om fjortis-sidan hos sig säger att man nu klarar sig själv och man börjar skruva på sig. Visst klarar jag mej, men det är ju pappa.

Och man måste blunda ibland. Jag och syster är ju inte här för att utbilda folk utan för att vara med våra kära. Tror vi måste lära oss det ännu mer, att faktiskt gå ut ur vår bubbla och inse att folk inte är politiskt korrekta eftersom de inte är medvetna om vad som är korrekt. Tack och lov är det inte alls så farligt innanför hemmets väggar, men Halmstadcity är ett stort "SUUUCK" och släktmiddagen på Annandagen är ett svart moln som hägrar i framtiden.
Men om 3 dar är det julafton. Jag vill att ..... ska öppna sin julklapp nu!! Roligt att ge.

Det enda jag verkligen saknar är kylan och snön, sjukt nog! Här är grått, disigt, 4 plus och ruggigt fuktigt kallt. Och jag saknar min kudde. Guldnos har jag glömt i Umeå! Och jag saknar att kunna spela min egen musik så där högt så grannarna hatar mej...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint du skriver. Man vet inte om man skall läsa det som en vanlig blogg som ramlat ovanligt rätt, eller om du emellanåt har litterära ambitioner. Emellanåt väldigt fint skrivet i alla fall. God jul, och kör hårt. Skål!

Christoffer Carlsson sa...

Släktmiddagar - fantastisk plats för fältarbete... Jag är fan skadad, alltså. Jeez.

Fast det blir nog lite roligare om man väljer att ta av sig sina analysglasögon och njuta av den goda (?) maten. :D

Jag äter apelsin och dricker apelsinjuice, samtidigt. Det är en mycket märklig upplevelse.

Jenny sa...

Åh. Jag känner ungefär samma sak. Jag är hemma hos mina föräldrar nu, och det är skönt. Mycket skönt. Men ändå lite... hm, man måste blunda för en del, så att man inte bli otrevlig när folk egentligen menar väl.

Jag har skaffat en blogg också... Haha, jag sålde min själ och gick med på det, känns det som. Ja, du kommer nog till den om du klickar vidare på mitt namn. :)

Ha en trevlig jul, sötnos! Kram!