torsdag 6 december 2007

Dagens tanke kommer efter all skit..

Jag tycker om när människor kommer hem t mej och säger saker som "Här känner man sig som hemma" eller "Det är så skönt att komma hem till någon som bor i korridor men ändå känna att det är nåns hem man kommer hem till".. För det är så jag känner angående mitt hem nu. Hade storstäd i måndags, har köpt adventsljusstake, fixat förlängningssladdar så ja kan ha alla mina fina lampor tända samtidigt och slösa så mycket el som möjligt, och bara må bra här hemma i allt det fina!

Sov hos systern härom natten. Lika fint och härligt som vanligt. God mat, goa skratt och gó människa... Hon åkte på turné idag med Glesbygd´n och Kultiration. Kommer bli grymt! Och nästa lörda spelar de här i Ume. Kommer bli fantastiskt!

Fick raggsockar på posten av måmå häromdan. Så himla sköna och góa! Och hala, men då kan man åka raggsocksåkning i korridoren hehe. Tysk, akta dej!!

Och idag fick vi tentafrågorna. Shit pomme fritt. Bara o göra skiten klart fort som attan så man slipper sitta hemma med någon slags ångest. Första frågan i form av plats/rum, identitet och makt känns väldigt rolig! Men den andra, jag hoppas de fixar till den, annars blir man ju förbannad.. eller iaf jag!
meningslös blogg idag, men lite så där juligt meningslös, som egentligen hela julen är, och alla jäkla prylar och skit som folk köper. Man blir ju less. Vem i he**ete behöver en rosa anka som när man trycker på magen säger mjau? Jag menar, sniellaa! Jag får ju ont i magen av allt blaj och speciellt när man börjar tänka på tredje världen eller regnskogen eller pandan..
"Men snälla snälla söta lillllla Emma, det skaaa man ju iiiiinte göra så här i juuule tid, vi bara sjunger om de där människorna som det är synd om i våra fina vackra kristna julsånger, men det är oxå allt.. Vi är ju inte ens kristna!! Allt är lögn juh, haha! Fatta, julen handlar om klyschor och om att butiksägarna ska sitta och gnugga sina svinaktigt rosa händer framför julbrasan och skratta lika ondskefullt som nån hemsk ond man i en läskig barnfilm.. Det är ju deeeet som julen handlar om!!!"
Ja jävlar

Inga kommentarer: