onsdag 23 december 2009

Bjällerklang bjällerklang cykla bak-o-fram, i ett hörn där stod en björn och måla rumpan grön

Det är jul nu i Halmstad. Det kokas gröt, det skärs upp skinka, det smakas på nygjorda senapen med ett "hm, undra om den verkligen är klar" (klassiskt) och det stannas upp och njuts av den vackraste granen i stada (jag o pappa var på 7 ställen under 2 dagar innan vi hittade den eftersom vi tar detta sjukt seriöst, och den är alldeles...alldeles..alldeles uunderbaaar).

Det snöade och sen smälte lite. Kanske att det kommer mer imorgon.
Oavsett får man kramar från föräldrarna när man har lust, det småäts av mammas kakor i smyg och jag jobbar på julmagekulan, den kommer att bli mäktig i år.

Japp, nu är det jul i vårt hus. Och jag är ständigt hur.trött.som.helst.

1 kommentar:

Anonym sa...

låter underbart, och precis som julen ska vara. jag o frida är svin trötta hela tiden med, anspänningarna släpper, och det är varmt i huset som spär på dåsigheten. vi vandrar mellan kaos (tusen saker att göra), och att falla ihop i soffan och bara mysa. som sagt- jul.

Puss min darling//Edlunds jänta