fredag 18 december 2009

Norrland jag förlåter dig

Det är runt - 20 grader här idag, klarblå himmel (eller mer vit, vid den här årstiden tappar himlen sin färg lite i nåland) och pga kylan har snön har fått det där knarrande ljudet när man går på det. Då gillar jag Umeå, jag gillar vintern och jag gillar kylan. När man kliver upp och det ser ut så här utanför sitt fönster så förlåter jag mörkret, hösten och novembermånad för att ha testat mina gränser återigen.



Och nu, när allt är så vackert, luften är himmelskt klar och man snart kommer att kunna snöra på sina nya hockeyrör (Japp, köpte jag på senaste loppisen! Bye bye tönt-tjej-skridskor me jävlig tagg), ja då ska man fara ner till södra Sverige där ruggigheten bor.
Folket där borde komma upp hit och fira jul istället

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår dig min gumma, det är en vacker bild från ert köksfönster! Men det är inte så pestigt här heller idag, lite snö på marken, solen skiner,det är fortfarande rättså ljust och klockan är fyra och det är fem grader kallt! Välkommen hem! Mammissen