måndag 14 december 2009

Att beklaga sig som fan med många jävla svordomar (ursäkta, svärord menar ja ju)

Efter en faktiskt riktigt bra helg var humöret på topp både igår kväll och i morse trots den tidiga timmen kvart i 7. Det var visst nån jävel som vid schemaplaneringen tänkte att samlingen människor KA T7 som vid varje lektionsdag börjat först kl 13 nu plötsligt skulle gå 8 - 12. 8- 17 på onsdag (dan efter personalfesten på NH, fuckin congratts).
Men alltså, trots tidig timma var humöret bra, fick en lugn morgon och kände mej trots få timmars sömn de senaste 3 dygnen väldigt utvilad.
6 timmar senare ville jag slå någon. Helst mig själv.
Företags ekonomi.
Fattar ni inte så skriver jag det igen:
Företags ekonomi
Detta satans påhitt! Min hjärna tänker etnologi, humanism, kvalitativt och "det finns ingen sanning inga svar"! Inte jävla ränteskrifter, amorteringar och annat skit! JAG FATTAR DET INTE! och det är väldigt tack vare vår hyffsat opedagogiska lärare som vi haft. Merci för det.
Efter över en timme var vi fyra nervvrak som höll på o mörda varann. Skämten var inte ens kul längre och den ironi inför vår livssituation vi annars gemensamt brukar kunna småfnissa åt blev nu till klump i magen, stress-symptom magknip och en sån jävla irritation i kroppen att armarna sprätte till ibland.

Det jävligaste av allt är dessutom att vi inte hade kommit längre med uppgiften när vi gav upp än vad vi hade när vi börjat.

Mitt jullov kommer bestå av förberedelse av föreläsning på kunskapsmässan, policydokumentsanalys, förberedelse inför D-uppsatsen och seminarieuppgift. Fy ***** va sköj. Dessutom kommer jag garanterat att bli sjuk.
Livet, d e kul d. Precis som vädret

Inga kommentarer: