måndag 7 december 2009

Snodd idé men min alldeles egna önskelista (och JA jag vill ha det jag önskar mej trots att det kanske känns lite tråkigare att ge bort)

Emmas önskelista (inkluderar även önskningar jag önskat mig sen jag var runt 3 år, vilket är en tradition. Och runt jul är det nazi-traditionist som gäller)

1) Att tomten ska komma
2) En Sodastreamer
3) En Fjällräven-rygga, gärna mossgrön eller silvergråaktig
4) Pussel... kanske ett räcker.. Svårt när det är samma ord i singularis som i pluralis. Så: Ett pussel
5) En vit jul (i Halmstad?! Hahahaha)
6) En klädköpar-dag på stan inklusive fika och en himla massa strötimmar (om vi har lust, annars skiter vi i d, handlar det vi ska osså går vi hem till lugna vrån.. kan me funka)
7) Sällskapsspel! Gör inget om ja spelat det förut. Det ska va skoj
8) Dvd-boxen av Hayao Miyazaki. Finns två olika. Roligast den med Totoro, men den andra går också bra.
9) Andra dvd-boxar. Me like
10) En almanacka! Nu jäklar ska jag strukturera upp mitt liv!
11) En årsprenumeration på nå bra fanzine
12) Att Guldnos är snäll hela julen

Jag tror jag stannar där, på det gyllene talet 12. Känns bra på nå sätt.
Där har ni den ialla fall! 2009 års önskelista by Emma.

Snart snart snaaaaart är det dags. Inte ens bara 12 dagar kvar tills jag och syster sätter oss på bussen söderut, till gbg, ett dygn där och sen hem till mamma, pappa, Pricken och Snusan. Jag längtar nu

2 kommentarer:

Anonym sa...

din lista var mycket roligare än min.. jag måste nog komma på nå fler saker än dygnsrytm, typ den andra Miyazaki box`n...

Puss`n//edlunds jänta

Anonym sa...

Härligt! Jag undrade just om det inte skulle bli nån lista i år! OK då du får väl ha nått som står på listan! Men jag måste få hitta på lite själv.....kan bli intesåbra varning ...men ändå..det hör till att vza lite nervös att det inte blir bra! Kram! Dagen efter ni kommer hem så vänder det och blir ljusare!!!!!Mammissen