fredag 18 december 2009

Detaljerad berättelse om mina kommande två dygn

Om exAKT 12 timmar lämnar min o systerns buss Umeå, mot Sundsvall sen tåg mot sthlm o därefter tåg mot gbg.
Strax efter 9 på kvällen är vi framme, och då blir det t o fara direkt till hotellet.
Väl där slänger vi bara av oss våra grejer och drar tillbaka in till stan och vår dejt med Räfven-folken. Kalas hela natten för att dagen efter åtnjuta en hotellfrukost vilket var alldeles för längesedan.
Runt 12 kommer vi att checka ut, ta oss in till stan där jag kommer att förbereda mig inför nästa dejt med eminenta vännen elof.
Strax efter detta kommer jag att möta den nu sannerligen på tjocken-vännen Mathilda.
Ett par timmar kommer sannerligen att flyta förbi kvickt denna eftermiddag. Dock, när kvällen nalkas och middagen blivit intagen kommer jag och min kära storasyster att ta oss till Skandinavium och föreställningen med Eddie Izzard, vilket jag har längtat efter sedan sommaren 2005. Han har mycket att leva upp till.
2 timmar senare ungefär kommer, om vädret tillåter, vår kära mor som vi inte träffat på över 4 månader att sitta i en bil i närheten för att plocka upp oss och köra oss allesammans till Halmstad och föräldravåningen i centrala stan. Där kommer en far och två katter spänt sitta och vänta precis innanför dörren.


Jag ser mycket mycket fram emot att snart få gå och lägga mig så att dessa två fina dygn, ja båda faktiskt eftersom jag älskar att åka tåg, kan få sin början.
South of Sweden here I come

Inga kommentarer: