tisdag 6 oktober 2009

Rosor på kinden och solsken i blick. Intalande positivt

Jobba jobba jooåååbba

Jag sitter här på kommunhuset och känner hur cashen rullar in. typ. inte alls, men ändå. Jag ignorerar det faktum att jag imorgon har ett litteratur seminarium som jag inte kommer att hinna läsa nästan nått till.. Glöm glöm glöm. Istället låter jag den här dagen gå till intervjuer som jag får BETALT för o göra (helt sjukt! inte men ändå) och sammanställa en massa statistik (hata, hata, hata statistik!).

Det är skit fint väder ute! Och snorkallt.

Var tvungen att gå hemifrån halv 8 imorse för o hinna me bussen hit, och då var det is på pölarna, frostiga löv och isklädda bilar. Jag hade inga vantar o var utan mössa. Dumt. Men solen sken varmt! Och jag tänkte istället på att jag idag får uppleva ungefär 2½ timme fler soltimmar än va ja hade fått om jag fått ställa klockan som vanligt. Gött

Keep it positive

Nu är det 30 min kvar tills nästa informant kommer. Ska kolla igenom frågorna som alltid kan förbättras. Haj

Inga kommentarer: