torsdag 15 oktober 2009

Hur hetero är din spotifylista?

Ja det frågar sig Stockholm Pride hemsidan.

Bara det att dom frågar hur hetero den är och inte homo signalerar för mej ett normtänk. Att de som testar kommer att vara mest hetero, näst efter det möjligtvis homo.

Och inte nog med detta. Dessutom är namnen du behöver ha på din playlist för att förtjäna några som helst homo-poäng sådana som Timberlake, michael jackson, Robyn & Kylie Minouge. Skit bra musik alltså!

Ellööööööör

Nja, inte riktigt va enligt mej. Och då måste jag ju vara totalt hetero uppenbarligen.
Och ja, jag förstår precis som alla andra (eller, haha just det, inte alla människor utan humor...) att det är en himla massa procent av ironi bakom denna kampanj och att det förmodligen mest är för att locka folk till deras hemsida som Pride gjort detta.
Men fy helvete va misslyckat i så fall!!

Vill man verkligen anspela än mer på både hetero- och homonormen än vad som redan görs? Känner man att vägen att gå för att finna stöd hos de personer som befinner sig utanför sin redan tajta klick där man har stöd är genom att säga det som folk redan tror sig veta? Jag är skeptisk.
Att jag är den som säger följande är ganska talande om man känner mej:
Man ska aldrig, och då menar jag A.L.D.R.I.G. förutsätta att personer förstår ironi, att de är så medvetna om ens bakomliggande tanke att de med ett fniss kommer att lägga till sin spellista för att se hur bögis eller flatig den är, och sen tänka "haha, ja va roligt, då ´vet´ jag det liksom! haha, ja dom e för roliga dom där. Heja heja"
För folk som e dum i huvvet kommer inte att tänka så. Och folk e dum i huvvet. Det förstår man om man bara befinner sig utanför dörren en helt vanlig dag i mer än 2 timmar och pratar lite slöstrött me nån man inte känner. Eller med nån man känner. Det funkar med.

Ja, aj aj aj sthlm Pride. Det finns fan ingen Pride alls i detta. Jag e lessen.

Och för dej som vill kolla, tihi, hur hetero du är, fniss, kolla in den här hemsidan. För övrigt var jag med min playlist 100% hetero. Tack, då vet jag det till nästa gång jag går ut på krogen. Så slipper jag få identitetskris och börja fundera (ehh, appropå bloggens innehåll kanske jag ska flagga här *ironi ironi ironi*!!). Musiken är, som alla vet, ens gud om man nu inte har nån av de stora 5 religioneran i världen.
Pöss o haj

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.