tisdag 19 januari 2010

Heja heja heeejjaaaaa

Imorgon (onsdag) vill jag att alla som gillar mej ens lite och gärna ser att det går bra för mig (trots om jag någon gång gjort dom orätt, om dom tycker det är drygt när det går bra för andra eller trots att man tycker jag är en mallgroda) ska hålla tummarna för mig.
Imorgon mellan 8 - 18 (!! I know, det kan inte stämma) ska jag på jobbseminarium. Jag ska hålla en redogörelse på 20 minuter med hjälp av Powerpoint i stort sett varför dom ska anställa just mig.
Jag tragglar, jag skriver om, jag pratar, det blir för långt, det blir för kort, det blir bra, det blir dåligt.
Tänk om man ska sitta där och lyssna på alla andra arbetssökares redogörelser också?!! Och ba tänka "fan, vafö va inte jag så smart" eller "åh nej, hon/han har tänkt samma som jag!" eller "jag kan lika gärna åka hem eftersom jag i jämförelse suger"... Ja, för i detta fall finns det ju endast negativa resultat.

Fan, jag är redan så sjukt nervös. Jag blev så nervös på vägen hem från bussen idag att jag spontanköpte en kavaj för 600 spänn på MQ som jag hoppas ska göra att jag ser så proffsig ut som jag egentligen är men inte ser ut i mina urtvättade svarta jeans, min piercing och mina dreads. Får se det som en investering i framtida jobb eller nått.

Det grymma är att alla jag pratat med som jag tänkt mej som samarbetspartners eller personer jag vill timanställa för en föreläsning eller liknande, ALLA har blivit pepp och sagt ja till att jag kan använda deras namn imon som framtida (om JAG får jobbet vill säga) kompanjoner :D En del har t o m lovat att komma gratis bara för att de tycker det låter så bra!!! Galet ju

Ja, så istället för att sitta här och försöka bli av med min nervositet och som istället bara bidrar till att öka den eftersom jag skriver om den, så ska jag nu babbla mitt föredrag ett par gånger till.. Ja, imon ska det gå bra!!! Har jag redan bestämt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Good luck älskade vän! Det kommer gå utmääärkt!

Puss//Linn

Anonym sa...

Har redan kramp i tummar och tår, men det går säkert bra och blir det inte du så vet dom inte vad dom missat.
Pa

Anonym sa...

Oavsett om du får jobbet eller inte så är du för mig det bästa valet! Jag känner redan att jag är nervös för din skull, bara för att jag vill att du skall känna dig nöjd med ditt upplägg, att du känner när du åker hem att du absolut gjort det bästa som går i den stunden, just i morgon! Å det VET JAG att du kommer att göra!!! Kram min pussgurka! Mammissen